پنج سبزی سفید رنگی که سلامت بدنتان را تضمین می نمایند

میوه ها و سبزیجات رنگی، نشان دهنده مواد غذایی گیاهی خاص هستند، مانند کاروتنوئید ها که در گیاهان نارنجی رنگ یا آنتوسیانین که در گیاهان آبی رنگ موجود است.

پنج سبزی سفید رنگی که سلامت بدنتان را تضمین می نمایند

به گزارش ، رنگ تنها یکی از شاخص های مشخص کننده مغذی بودن غذاهاست. بهترین روش برای به دست آوردن مواد مغذی بیشتر و آنتی اکسیدان های ضد بیماری، مصرف میوه ها و سبزیجات رنگی است، اما این به معنای اجتناب از مصرف گیاهان سفید نیست.

میوه ها و سبزیجات رنگی، نشان دهنده مواد غذایی گیاهی خاص هستند، مانند کاروتنوئید ها که در گیاهان نارنجی رنگ یا آنتوسیانین که در گیاهان آبی رنگ موجود است و می توانند در جلوگیری از بیماری های قلبی و سرطان موثر باشند. با این حال، یک پژوهش جدید نشان می دهد که گیاهان سفید حاوی مواد مغذی سودمند و ضروری گیاهی از جمله ویتامین ث، ویتامین دی، فیبر، پتاسیم و کلسیم هستند. در واقع مصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ هستند، به تامین بعضی از احتیاج های ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر یاری می کنند.

در کنار سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم وجوانه بروکسل، گل کلم نیز دارای خواص بسیار مفیدی است. این سبزی حاوی ترکیبات سولفور است که با سرطان مبارزه نموده و بافت استخوانی رو قوی و سلامت رگ ھای خونی را ھم حفظ می نماید.

قارچ ها انرژی کمی دارند و کلسترول و چربی و گلوتن هم ندارند. مقادیر سدیم آن ها پایین است، اما در عوض مقادیر زیادی سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین دی در خود جای داده اند. قارچ ها همچنین در فرد احساس سیری طولانی مدت به وجود می آورند و می توان از آن ها برای کنترل وزن استفاده کرد.

سیر نه تنها به غذاها طعم بھتری می دھد بلکه گفته می گردد که به رویش مو و از بین رفتن آکنه و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا یاری می نماید. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در سیر نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می کنند. برای اینکه بتوانید از فعال ترین ماده موجود در سیر که آلیسین نام دارد، بهره ببرید باید قبل از اینکه سیر را بپزید و یا حرارت دهید، حبه های تازه آن را خرد نموده و در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا برای مدتی بماند.

ترکیبات ضد التهابی به نام quercetin در پیاز وجود دارند که مسائل ناشی از آرتریت را مرتفع تر می کنند و احتمال بروز سرطان، بیماری های قلبی و دیابت را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند.

تقریبا اکثر افراد احتیاج روزانه خود به پتاسیم و فیبر رو تامین نمی کنند. سیب زمینی سفید، بیشتر از هر سبزی و میوه، حاوی پتاسیم هست و به اندازه بقیه میوه ها و سبزی ها، فیبر دارد. همچنین سیب زمینی، حاوی ویتامین ث، ویتامین ب. 6 و منیزیم هست و مقدار کمی هم پروتئین با کیفیت بالا دارد.

منبع: آوای سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: بروزرسانی: 28 خرداد 1398 شناسه مطلب: 182

به "پنج سبزی سفید رنگی که سلامت بدنتان را تضمین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج سبزی سفید رنگی که سلامت بدنتان را تضمین می نمایند"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید