چگونه واقعیت تقویت شده (Augmented reality) می تواند در صنایع کاربردی گردد؟

به گزارش مجله ابوذریون، واقعیت تقویت شده امروز یکی از مطلوب ترین تکنولوژی ها برای استقرار تصاویر مجازی در سراسر دنیا واقعی است. این تکنولوژی روی الگوریتم های شناسایی مبتنی بر بینایی کامپیوتر کار می نماید.

چگونه واقعیت تقویت شده (Augmented reality) می تواند در صنایع کاربردی گردد؟

واقعیت تقویت شده همچنین به تقویت صدا، ویدئو، گرافیک و دیگر ورودی های مربوط به حسگر روی اشیا در دنیای واقعی یاری می نماید. با استفاده از دوربین کاربران در حوزه صنعت داده ها، واقعیت تقویت شده در نظر دارد تا با کاهش زمان توقف فراوری، عملیات های کاربردی را ایجاد کند.

واقعیت تقویت شده به سرعت مسائل را پیدا نموده و تمام خدمات و فرآیندهای مربوط به آن را حفظ می نماید. توسعه کاربردهای واقعیت تقویت شده، پتانسیل ایجاد راه چاره های صنعتی جدید را دارد. به تازگی یک شرکت فناوری به نام فیلدبیت (Fieldbit) یک برنامه کاربردی واقعیت تقویت شده را توسعه داد که برای مهندسان و متخصصان تعمیر مزرعه طراحی شده بود.

این فناوری مهندسان را قادر می سازد تا به وسیله عینک، کارگران درون زمین را دیده و دستورالعمل های خاص خود را درباره محیط به آنها منتقل نمایند. با واقعیت تقویت شده، شرکت ها حتی می توانند دستورالعمل ها و اطلاعات مکانی را برای فرآیندهای روتین و نیز برای کارمندان آینده ثبت نمایند.

این امکانات به کارمندان و مهندسان این امکان را می دهد تا در هر زمانی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

واقعیت تقویت شده به بهره وری صنعتی دنیا واقعی یاری می نماید؟

امروز خدمات مبتنی بر ابر(کلود) و کاربردهای موبایل یکپارچه شده اند. فناوری واقعیت تقویت شده، باعث به وجود آمدن محصولات جدیدی مانند عینک هوشمند و هندزفری های مدرن شده است. تکنولوژی عینک های هوشمند به سرعت رشد نموده اند. گوگل گلس و گوگل اکسپلوررز پیشگامان فناوری های هوشمند در واقعیت افزوده هستند.

کارآفرینان اکنون به دنبال ساخت جدیدترین ابزارهای مرتبط با فناوری های هوشمند هستند که دوربین های اچ دی متصل به وایرلس یکی از آنهاست. علاوه بر این، واقعیت تقویت شده می تواند نحوه عملکرد کارگران صنعتی را تغییر دهد و به آنها در وظایف پیچیده، تفسیر دستورالعمل، افزایش بهره وری کارگران و افزایش درک عملیات تجاری یاری کند.

حتما بخوانید:

چگونه با واقعیت مجازی کارمند را اخراج کنیم؟

3 شهریور 98 287

ارتباط کارگران از راه دور

با استفاده از واقعیت تقویت شده، شرکت ها می توانند با پرسنل خود از راه دور ارتباط برقرارنمایند و از مزایای زیادی بهره مند شوند.

واقعیت افزوده به متخصصان یاری می نماید تا کارگران خود را توانمند نمایند. متخصصان می توانند یک متخصص از راه دور را برای تعمیر یک توقف فراوری بدون انتظار متخصص برای بازدید از ساختمان مورد آنالیز قرار دهند در نتیجه شرکت ها می توانند در هزینه های عملیاتی کمتر و تضمین کیفیت، سود ببرند.

محصولات فنی شامل قطعات و مونتاژ آن توسط کارگران کارخانه ها می گردد. اپلیکیشن های واقعیت افزوده کارایی پروژه ها را با ساخت نمونه های اولیه افزایش می دهد.

مطلب مرتبط:

واقعیت مجازی کالیدوسکوپی نوین

4 شهریور 98 481

دستورالعمل های مونتاژ در فضای واقعیت افزوده با استفاده از سیستم کنترل صدا ارائه می شوند که به صرفه جویی در زمان و هزینه یاری بسزایی می نماید.

فناوری واقعیت تقویت شده به درک تجارت یاری می نماید

اگر در یک عملیات تجاری در هر شرکتی از واقعیت افزوده استفاده گردد، دیدگاهی سطح بالا از کل کسب وکار را به وجود می آورد.

واقعیت افزوده به درک تجارت و بازاریابی یاری می نماید زیرا دقیقا همان چیزی را ارائه می دهد که در حال رخ دادن است.

این فناوری مدیران و برنامه ریزان را قادر می سازد تا با استفاده از داده های صحیح، موقعیت ها را تجزیه و تحلیل نمایند. واقعیت افزوده با تحلیل داده ها از بازار روز اطلاعات کسب می نماید و در نتیجه درک تجارت را بالا می برد.

متخصصان حوزه واقعیت تقویت شده، بهتر می توانند کلیدهای موفقیت تیم های خدماتی را داشته باشند، زیرا واقعیت تقویت شده روشی بهتر برای جذب اطلاعات مورد احتیاج به وجود آورده است.

به دلیل روش پخش و توزیع مقرون به صرفه ای که واقعیت تقویت شده برای سازمان ها فراهم می نماید، تکنیسین ها و سازمان هایی که آنها برای آن کار می نمایند یا زمانی که محصولات و خدمات شان را انجام می دهند، می توانند بااعتماد به نفس تر و مفیدتر باشند.

با استفاده از تجربه واقعیت تقویت شده، متخصصان می توانند از راه دور محصولات صنعتی را ببینند. با بهره گیری از واقعیت تقویت شده کارگران دیگر احتیاجی به سفر از محل کار خود ندارند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 590

به "چگونه واقعیت تقویت شده (Augmented reality) می تواند در صنایع کاربردی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه واقعیت تقویت شده (Augmented reality) می تواند در صنایع کاربردی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید