تور چین ارزان: چین: آمریکا از بازی با کارت تایوان دست بردارد

به گزارش مجله ابوذریون، بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه چین، این کشور از لیتوانی خواست به عنوان بازیچه دست نیروهای ضد چین عمل نکند و از آمریکا نیز خواست از بازی کردن با کارت تایوان دست بردارد.

تور چین ارزان: چین: آمریکا از بازی با کارت تایوان دست بردارد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارنظر را در جریان یک نشست خبری روزانه و در پاسخ به درخواستی برای اظهارنظر در مورد صحبتی که اخیرا کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا ایراد کرد، مطرح ساخت.

وانگ ونبین گفت: آمریکا در قبال تدابیر مشروع چین برای حراست از حاکمیت ملی خود تحریف نموده و آنها را به عنوان فشار جا زده و تحریف می نماید و این کاملا ریاکاری و فریب گفتمان مبتنی بر قلدری آمریکا را برملا ساخته است.

وانگ ادامه داد، آمریکایی که از فشار صحبت می نماید دولتش در سال 1994 با زور دولت نظامی هائیتی را وادار به استعفا داد. این سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به این دست اقدامات آمریکا به عنوان یک مثال واضح از دیپلماسی مبتنی بر فشار ادامه داد: در سال 2003 دولت آمریکا صراحتا 30.3 میلیارد دلار آمریکا را به عنوان بودجه نظامی مخصوص دیپلماسی مبتنی بر فشار لیست کرد.

وی اضافه نمود: این دولت از هیچ کوششی برای سرکوب رقبای تجاری اش نظیر شرکت های آلستوم و توشیبان و اعمال فشار بر شرکت های تی.اس.ام.سی، سامسونگ و دیگر شرکت ها برای ارائه داده های زنجیره تامین چیپست به آمریکا فروگذار نمی نماید.

او گفت: این دیپلماسی باج خواهی آشکار است.

وانگ تاکید نمود، این واقعیت واضح است که لیتوانی تعهد سیاسی خود را که در پی برقراری روابط دیپلماتیک با چین پذیرفته بود نقض کرد و تصور نادرست یک چین، یک تایوان را در دنیا ایجاد کرد. او افزود: افراد برخوردار از بینش در لیتوانی نیز از این موضوع انتقاد نموده اند.

وانگ گفت که آمریکا مقامات لیتوانیایی را تحریک کرد تا اصل چین واحد را از همان ابتدا تضعیف نمایند و سپس از آنها حمایت و به آنها یاری نموده و آنها را تشویق کرد. وی اضافه نمود که آمریکا کوشش می نماید با پیگیری محاسبات سیاسی از تایوان برای مهار چین به قیمت هزینه کردن از منافع لیتوانی استفاده کند.

وانگ خاطر نشان کرد: ما از طرف لیتوانیایی می خواهیم اشتباهات خود را اصلاح نموده و به عنوان بازیچه دست نیروهای ضد چین عمل نکند. ما بعلاوه به طرف آمریکایی هشدار می دهیم که بازی با کارت تایوان نتیجه معکوس دارد و آتشش دامن خودش را می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2105

به "تور چین ارزان: چین: آمریکا از بازی با کارت تایوان دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین: آمریکا از بازی با کارت تایوان دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید