چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اقدام آمریکا برای فروش ده ها جنگنده به تایوان، مخالف صریح پکن را با این اقدام واشنگتن خاطرنشان کرد.

چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در همین ارتباط وزارت امورخارجه چین اعلام نموده که این کشور شرکتهای آمریکایی را که به تایوان سلاح عرضه می نمایند، مورد تحریم قرار خواهد داد و روند شناسایی این شرکت ها را شروع نموده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، پکن قبلاً نیز اعتراض خود را به طرف آمریکایی به طور جدی اعلام نموده و از واشنگتن خواسته است تا خطرات جدی ناشی از فروش تسلیحات به تایوان را در نظر بگیرد.

به تازگی، دولت آمریکا با فروش 66 فروند جت جنگنده اِف- 16 به تایوان در قالب یک بسته تسلیحاتی موافقت نموده است. گفته شده این بسته تسلیحاتی با ارزشی بالغ بر 8 میلیارد دلار بزرگترین معامله تسلیحاتی آمریکا و تایوان ظرف سالهای گذشته به شمار می رود.

اگرچه آمریکا به طور رسمی ارتباطی با تایوان ندارد، اما دونالد ترامپ از سال گذشته قانونی را امضا کرد که بر اساس آن واشنگتن می تواند به تایوان یاری کند و به آن سلاح بفروشد. گفته شده پنتاگون از سال 2010 تاکنون بیش از 15 میلیارد دلار تسلیحات به تایوان فروخته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 335

به "چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید