کاهش 28 درصدی ذخیره آب سد های استان تهران

به گزارش مجله ابوذریون، مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: ذخیره سد های تامین کننده آب آشامیدنی این استان هم اکنون 580 میلیون متر مکعب است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 28 درصدی روبرو است.

کاهش 28 درصدی ذخیره آب سد های استان تهران

به گزارش ایرنا، محمد شهریاری گفت: ذخیره سد های تامین کننده آب آشامیدنی استان تهران در حال حاضر 580 میلیون مترمکعب است؛ در حالیکه این رقم در روز مشابه سال گذشته 807 میلیون مترمکعب بوده است که بر همین اساس ذخیره آب در مخازن سد های استان نسبت به سال گذشته 28 درصدکاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اندازه ورودی آب به سد های پنج گانه استان از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز، حدود 709 میلیون مترمکعب است که این اندازه در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 940 میلیون متر مکعب بود، اضافه نمود: باوجود بارش های اخیر، اندازه ورودی آب به سد های تامین کننده آب آشامیدنی تهران همچنان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با کاهش 25 درصدی روبرو است.

کاهش 28 درصدی بارش ها نسبت به میانه بلند مدت

وی همچنین اضافه نمود: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر سال 1400) تا به امروز بیش از 179 میلی متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این اندازه نسبت به میانه بلند مدت کاهش 28 درصدی را نشان می دهد.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سد های پنج گانه استان گفت: حجم آب سد امیرکبیر در روز 19 اردیبهشت ماه حدود 110 میلیون مترمکعب اعلام شده، در حالی که این اندازه در روز مشابه سال گذشته 179 میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان از 321 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 245 میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان از 59 میلیون مترمکعب به 66 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد لار 87 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی 129 میلیون مترمکعبی پارسال، 42 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد. حجم آب سد ماملو نیز از 121 میلیون مترمکعب سال گذشته، به 72 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روز های گرم تابستان را پیش رو داریم، با همراهی شهروندان، مدیریت مصرف و صرفه جویی خواهیم توانست شرایط کم آبی را پشت سر گذاشته و کم ترین چالش را در حوزه تامین آب شرب پایدار به ویژه در روز های اوج مصرف آب داشته باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2223

به "کاهش 28 درصدی ذخیره آب سد های استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 28 درصدی ذخیره آب سد های استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید