کرونا در اروپا، از ادامه رایزنی های سران اروپایی تا بازگشت محدودیت ها در بارسلونا

به گزارش مجله ابوذریون، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که سران اروپایی در دومین روز نشست کرونایی خود همچنان برای دستیابی به توافقی درباره بسته مالی کرونایی کوشش می نمایند و مقامات بارسلونا هم به دلیل شیوع مجدد کرونا محدودیت های جدیدی را اعمال نموده اند.

کرونا در اروپا، از ادامه رایزنی های سران اروپایی تا بازگشت محدودیت ها در بارسلونا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گسترده تری به بار می آورد.

ادامه رایزنی های سران اروپایی در بروکسل

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که دومین روز نشست سران اروپایی در بروکسل برای مذاکره درباره چارچوب های اقتصادی آینده اتحادیه اروپا آغاز شده است.

کمیسیون اروپایی یک طرح یاریی 750 میلیون یورویی را برای یاری به اقتصادهای آسیب دیده بر اثر بحران کرونا اختصاص داده که حدود 500 میلیون یورو به عنوان وام بلاعوض و 250 میلیون یورو هم به عنوان وام به آن ها پرداخت می شود. کشورهای هلند، سوئد، دانمارک و اتریش مخالف دادن یاری های بلاعوض به کشورهای بحران زده هستند.

اختلافات بین سران اروپایی درباره بسته بازسازی اقتصادی اروپا بعد از بحران کرونا در اولین روز نشست آن ها در بروکسل بسیار چشمگیر بوده و هیچ توافقی در این باره حاصل نشد.

سران اروپایی روز گذشته مدت 14 ساعت درباره چارچوب بودجه ای اتحادیه اروپا برای هفت سال آینده و بسته یاری اقتصادی کرونایی اروپا مذاکره کردند. برای اولین بار از آغاز بحران کرونا این نشست به صورت حضوری در بروکسل برگزار می شود.

به گفته دیپلمات های اروپایی کشورهای هلند و اتریش همچنان مخالف این مسئله هستند که قسمت اعظم بسته یاریی 750 میلیارد یورویی مد نظر کمیسیون اروپایی به صورت وام بلاعوض به کشورهای بحران زده پرداخت شود.

افزایش شمار مبتلایان در فرانسه

فرانسه هم از ابتلای حدود 836 شهروند این کشور به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است. با این حال وزارت بهداشت فرانسه همچنان هه چیز را تحت کنترل ارزیابی می نماید.

محدودیت های کرونایی عامل کاهش آلودگی هوا در برلین

محدودیت های کرونایی و ترددهای کم تر با خودرو در شهرها در دوران کرونا بر اساس اطلاعات مربوط به سرویس هواشناسی آلمان (DWD) کیفیت هوای برلین را بسیار بهبود بخشیده و آلاینده ها را کاهش داده است.

شهردار مونیخ هم اعلام نموده که شهروندان همچنان باید به قانون استفاده اجباری از ماسک پایبند باشند. وی در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل اعلام نموده که استفاده اجباری از ماسک و حفظ فاصله همچنان مدت طولانی وجود خواهد داشت. بر اساس ارزیابی شهردار مونیخ بحران کرونا خسارات اقتصادی زیادی را به این شهر وارد نموده است.

هشدار سازمان های امنیتی آلمان درباره جاسوسی های خارجی از محققان کرونا

بر اساس ارزیابی نهادهای امنیتی در آلمان محققان کرونای آلمانی هم می توانند در معرض خطر جاسوسی های خارجی قرار بگیرند.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان در برلین اعلام نموده است که سازمان اطلاعات داخلی آلمان چند ماه پیش اتحادیه شرکت های تحقیقاتی دارویی را درباره این خطر مطلع نموده بود.

البته وزارت کشور آلمان اعلام نموده که تا به حال حملات هکری روی نهادهای تحقیقات درباره ویروس کرونا گزارش نشده است.

وزارت بهداشت آلمان هم هزینه های تبلیغاتی خود را افزایش داده است.

جانسون: انگلیس تا کریسمس به روال عادی باز می شود

با وجود نگرانی ها درباره شیوع موج دوم کرونا در زمستان بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام نموده که کشورش تا کریسمس به روال عادی باز می شود.

بر اساس اعلام او از ابتدای آگوست بازگشت محتاطانه افراد به سر مشاغل وجود خواهد داشت. بر اساس اعلام دولت مدارس، مهد کودک ها و دانشگاه ها باید از ماه سپتامبر دوباره به روال عادی بازگردند.

ورزشگاه های ورزشی در انگلیس هم از اکتبر درهای خود را بر روی تماشاگران باز می نمایند.

بازگشت محدودیت ها به بارسلونا

مقامات بارسلونا هم به دلیل شیوع مجدد کرونا در این منطقه از ساکنان آن درخواست نموده اند در خانه بمانند و گروه های بیش از 10 نفر تشکیل ندهند. بعضی محدودیت های کرونایی مجددا در این منطقه اعمال شده است.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد و بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده تا به حال 307335 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 28420 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 293239 نفر به کرونا مبتلا شده و 45233 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 243967 نفر به کرونا مبتلا شده و 35028 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 202345 نفر به کرونا مبتلا شده و 9160 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 174674 نفر به کرونا مبتلا شده 30152 نفر هم در اثر ابتلا به لین بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1267

به "کرونا در اروپا، از ادامه رایزنی های سران اروپایی تا بازگشت محدودیت ها در بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ادامه رایزنی های سران اروپایی تا بازگشت محدودیت ها در بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید