طراحی سایت: 10 فیلم دنباله برتر بر اساس نظرات وب سایت ردیت؛ از ژانر ترسناک تا اکشن

به گزارش مجله ابوذریون، هم اکنون ساخت دنباله ها بسیار محبوب شده و حتی پیغام رمزآلود مایک مایرز هم نشان می دهد که به نظر آستین پاورز نیز با دنباله های دیگری به میدان باز خواهد گشت. یک دنباله معمولا دهه ها بعد از اینکه فیلم اصلی ساخته شده فراوری می گردد و حتی اگر فیلم مورد نظر در زمان خود دنباله های دیگری داشته باشد، معمولا این دنباله از جایی آغاز می گردد که محبوب ترین فیلم انتها یافته، بدون توجه به دنباله های دیگری که برایش ساخته شده اند.

طراحی سایت: 10 فیلم دنباله برتر بر اساس نظرات وب سایت ردیت؛ از ژانر ترسناک تا اکشن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

معمولا ما در دنباله ها شاهد بازگشت بازیگران محبوبی هستیم که نمادین ترین نقش های خود را در فیلم اصلی ایفا نموده اند و به طور کلی ساخت چنین دنباله هایی منجر به وقوع لحظات شگفت انگیزی در تاریخ سینما خواهد شد. حال بحثی که در وب سایت ردیت پیش آمده این است که برترین دنباله ها کدام دنباله ها هستند، فرقی نمی نماید که دنباله مورد نظر دوازدهمین دنباله از یک فیلم ترسناک باشد یا بازگشت جدای و یا فیلمی که مخاطبان اصلا نمی دانستند یک دنباله است.

10. هالووین (Halloween)

  • کارگردان: دیوید گوردون گرین
  • بازیگران: جیمی لی کرتیس، ویرجینیا گاردنر، جودی گریر
  • تاریخ انتشار: 2018
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.5 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 79 از 100

دنباله های زیادی در میان مجموعه فیلم های هالووین وجود دارد و لذا حتی نمی توان تعداد دفعات راه اندازی مجدد این داستان را محاسبه کرد. اما فیلم هالووین محصول سال 2018 به چند دلیل از هر جهت خاص است. برای آغاز می توان گفت که این دنباله، اولین فیلم منحصربه فردی است که در طی سال های اخیر در این مجموعه گنجانده شده و به علاوه ما در آن شاهد بازگشت لوری استرود بودیم که باعث شد این فیلم به دنباله مستقیمی برای مهم ترین فیلم های این مجموعه تبدیل شود.

در حقیقت می توان به جرات بیان داشت که دنباله هالووین محصول سال 2018 به عنوان دنباله ای مستقیم برای فیلم هالووین در نظر گرفته می شود که دنباله های بعدی این فرنچایز را نادیده گرفت و به همین خاطر توانست به فیلمی فوق العاده دوست داشتنی تبدیل شود. البته درخشش این فیلم مدت اندکی دوام آورد زیرا فیلم بعدی، تحت عنوان هالووین می کشد، آن قدر افتضاح بود که به شدت مورد انتقاد منتقدین و مخاطبان نهاده شد. با این حال، همچنان می توان آن را فیلم محبوبی دانست، زیرا دنباله های بعدی هالووین در آینده می توانند بسیاری از اشتباهات دنباله هالووین می کشد را اصلاح کنند.

9. جیغ (Scream)

  • کارگردان: مت بتینلی
  • بازیگران: نو کمبل، دیوید آرکت، دیلن مینت
  • تاریخ انتشار: 2022
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.4 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 77 از 100

هیچ کس انتظار زیادی از دنباله جیغ 5 نداشت و بیشتر مردم تصور می کردند که این دنباله باید فیلمی به درد نخور و پیش پا افتاده باشد. فیلم چهارم که در سال 2011 اکران شد، نه تنها نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند بلکه مردم نیز آن را دوست نداشتند و در کل فیلم محبوبی نبود. در حقیقت می توان گفت که این فرنچایز مدت هاست که در جهت نزولی نهاده شده است. با این حال، همان طور که مشاهده کردیم جیغ 5 توانست این فرنچایز را به ریشه های خود بازگرداند، شخصیت هایی را که مخاطبان دوست دارند بازگرداند و در عین حال مضمون داستانی آن نیز مملو از جوک های بامزه و صحنه های ترسناکی بود که باعث می شد لرزه بر اندمتان بیفتد.

در حقیقت بسیاری از منتقدین و مخاطبان بیان داشتند ک این فیلم یک نوع میراث طلایی منحصربه فرد برای فرنچایز جیغ به شمار میرود چراکه بر خلاف دنباله جیغ 4 توانست خوش بدرخشد و مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. در واقع جیغ 4 یک دنباله پیش پا افتاده بود که تمامی میراث این مجموعه را فراموش نموده و یادش رفته بود که این فرنچایز چه خط سیری را دنبال می نماید، با این حال دنباله میراث جیغ محصول سال 2022 توانست توقع مخاطبین و منتقدین را برآورده نماید.

8. شکارچیان روح: افتر لایف (Ghostbusters: Afterlife)

  • کارگردان: جیسون رایتمن
  • بازیگران: مکینا گریس، پل راد، بیل مری
  • تاریخ انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.1 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 63 از 100

شکارچیان روح: افتر لایف یکی از برترین دنباله های میراثی است که در این فهرست به آن ها اشاره شده زیرا همان طور که از نام آن پیداست ارواح موجود در فیلم، توانستند مخاطبان را به سمت خود جلب کنند و حتی آن ها را به شگفتی وا دارند. در حقیقت به جرات می توان گفت که شکارچیان روح: افتر لایف بسیار بهتر از راه اندازی مجدد این فرنچایز در سال 2016 بود زیرا داستان راه اندازی مجدد این فرنچایز نتوانست آن چنان توجه مخاطبان را جلب نماید. گرچه دنباله ساخته شده در سال 2021 اندکی خنده دار است، اما نمی توان آن را یک فیلم کمدی تمام عیار دانست، به علاوه این فیلم حول محور کاراکترهای جالبی جریان دارد که باعث می شود تماشای آن برای مخاطبان سرگرم کننده و دلپذیر باشد.

علاوه بر تمام موارد بالا، شکارچیان روح: افتر لایف یک فیلم ماجراجویی توام با احساسات است و به طرز ماهرانه ای توانسته کاراکترهای فیلم اصلی نظیر ونکمن، اگون و ری را به خدمت گیرد. در حقیقت افتر لایف نام مناسبی برای این دنباله به شمار میرود زیرا بینندگان اصلا نمی دانستند که این فیلم می تواند چنین دنباله منحصربه فردی داشته باشد و لذا این دنباله همچون روحی بود که به درون کالبد این فرنچایز دمیده شد و آن را دوباره زنده کرد. در عین حال شکارچیان روح: افتر لایف سرشار از لحظات احساسی بی نظیری است که نه تنها مخاطبان عادی بلکه مردان بالغ را نیز می توانند به گریه بیندازند.

7. ترون: میراث (Tron: Legacy)

  • کارگردان: جوزف کوشینسکی
  • بازیگران: جف بریجس، گرت هدلند، الیویا وایلد
  • تاریخ انتشار: 2010
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 51 از 100

ترون: میراث یکی از آن دست دنباله هایی است که بسیاری از منتقدان از آن متنفرند و چندان نظر مثبتی درباره آن ندارند، اما به شدت توانسته در میان تماشاگران محبوب شود. البته دلیل تنفر منتقدان هم بی دلیل نیست و بیشتر به کمبود محتوای داستانی و تکنیک های دیجیتال به کار گرفته شده در آن بازمی شود. اما نکته مثبت این فیلم این است که از وجود عنصر زیبایی شناختی دلپذیر و خاصی بهره می برد، در واقع نورهای نئونی و موسیقی آرام و دلپذیر به کار رفته در آن می تواند هر مخاطبی را به وجد بیاورد.

با توجه به ویژگی های بالا به جرات می توان گفت که ترون: میراث یکی از برترین دنباله های میراثی است که تا به امروز ساخته شده، زیرا به همان خط داستانی فیلم اصلی ترون پایبند مانده اما با این وجود جلوه های ویژه برای ارائه داستانی به این شکوه که در سال 2010 ساخته شده چندان مناسب نبودند و لذا این نقص به عنوان یکی از معضلات فیلم در نظر گرفته شد. با این حال با وجود 28 سال فاصله در بین این دو دنباله می توان این دنباله را دنباله میراث مناسبی برای فیلم اصلی در نظر گرفت.

6. رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

  • کارگردان: لانا واچوفسکی
  • بازیگران: کیانو ریوز، جسیکا هنویک، جانتان گروف
  • تاریخ انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 63 از 100

به گفته بسیاری از مخاطبان، دنباله رستاخیزهای ماتریکس برترین دنباله ایست که برای فیلم ماتریکس ساخته شده، با این وجود تعداد زیادی از دیگر مخاطبان و منتقدان به این موضوع اعتقاد ندارند، حتی با این وجود که کیانو ریوز در این دنباله در نقش نئو حضور داشت. درست مانند دنباله جیغ 5، دنباله رستاخیزهای ماتریکس کوشش نموده که کاستی های دنباله قبلی خود را رفع نماید اما به میزان جیغ 5 پیروز نبوده است.

داستان های بسیار خوبی در دنیای ماتریکس وجود دارد که می توان آن ها را در بازی های ویدئویی و کتاب های کمیک یافت، اما واچوفسکی در عین ناباوری تصمیم گرفت فیلمی را سرشار از جوک های خنده دار خلق کند که به گونه ای به تشریح فیلم اصلی و دنباله هایش می پردازد. به علاوه، واچوفسکی داستان ماتریکس را نیز به شدت تغییر داد و همین امر سبب شد که بسیاری از مخاطبان به شدت گیج شوند.

5. جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi)

  • کارگردان: ریان جانسن
  • بازیگران: مارک همیل، کری فیشر، اسکار آیزاک
  • تاریخ انتشار: 2017
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.9 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91 از 100

جنگ ستارگان: آخرین جدای یکی دیگر از دنباله های شگفت انگیز این فهرست است، در حقیقت این دنباله به حدی تمام و کمال و بی عیب و نقص است که هیچ حرف و سخن و انتقادی در خصوص آن وجود ندارد. بسیاری از مخاطبان در رابطه با این دنباله تنها یک جمله را بر زبان می آورند و آن این است که من عاشق جنگ ستارگان: آخرین جدای هستم و همین تعریف برای اینکه به جایگاه این دنباله پی ببریم کافی است.

آخرین جدای ویژگی های غیرقابل انکاری دارد و همین ویژگی ها توانسته اند آن را به یک دنباله میراث منحصربه فرد تبدیل کنند. اگرچه این دنباله نیرو برمی خیزد بود که در لحظات آخرش، لوک اسکای واکر را مجددا به مخاطبان معرفی کرد، اما ما در آخرین جدای او را به عنوان شخصیت اصلی فیلم مشاهده کردیم و لذا همین امر باعث می شود که این دنباله تا حد زیادی به فرنچایز اصلی که 30 سال قبل فراوری شده بود شبیه شود.

4. بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049)

  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: هریسون فورد، آنا د آرماس، رابین رایت
  • تاریخ انتشار: 2017
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 83 از 100

به جرات می توان گفت که بلید رانر 2049 برترین دنباله میراث ساخته شده برای فیلم بلید رانر است زیرا درست از همان خط سیر داستان فیلم اصلی پیروی می نماید، اما در عین حال ویژگی های منحصربه فرد خاص خود را دارد که باعث می شود یک تقلید کورکورانه از فیلم اصلی تلقی نشده و در نوع خود خاص و دوست داشتنی باشد. در حقیقت با اینکه دنباله جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد دنباله چندان محبوبی نبود، اما بین فیلم بلید رانر 2049 و این دنباله از جنگ ستارگان اشتراکات زیادی وجود دارد. البته هچکدام از دست اندرکاران درگیر در ساخت فیلم 2049 فاش ننموده اند که آیا این فیلم با الهام از نیرو برمی خیزد ساخته شده یا خیر، اما حتی با این وجود هم ویژگی های این دنباله به وضوح در بلید رانر 2049 مشهود هستند و لذا نیازی به گفتن ندارد که این فیلم به گونه ای از دنباله جنگ ستارگان اقتباس شده است.

در حالی که روینمودهای به کار گرفته شده در این دو دنباله بسیار متفاوت هستند، شباهت های زیادی بین داستان آن ها وجود دارد، زیرا فیلم نیرو برمی خیزد خط داستانی ای را دنبال می نماید که در آن، شخصیت های اصلی مدت هاست در جستجوی لوک اسکای واکر گمشده هستند. در عین حال، 2049 از وجود داستان های تازه و مبتکرانه ای بهره می برد و درست همچون دنباله جنگ ستارگان، دکارد در این فیلم دو ساعته چندان بر روی صحنه ظاهر نمی شود.

3. مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

  • کارگردان: جرج میلر
  • بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت
  • تاریخ انتشار: 2015
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.1 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97 از 100

مکس دیوانه: جاده خشم نه تنها یکی از برترین دنباله های میراثی است که تا به امروز ساخته شده، بلکه می توان با قاطعیت گفت که این دنباله حتی از نسخه اصلی خود هم بهتر است. البته بسیاری از کاربران عقیده دارند که این فیلم از همان داستان قدیمی و خسته کننده فیلم اصلی پیروی نموده با این حال مکس دیوانه: جاده خشم از وجود همان بازیگران فیلم قبلی بهره نمی برد و داستانش نیز به میزان فیلم اصلی واقع گرایانه نیست.

اگرچه جاده خشم سی سال پس از مکس دیوانه: آن سوی تاندردوم ساخته شد، گویا کاراکترها تنها اندکی پیرتر جلوه داده شده اند. با این حال، یکی از ویژگی های خوب این فیلم این است که همچنان داستان کاراکتر اصلی را ادامه داده و از لحن منحصربه فردی استفاده نموده که در دنباله های کمتری شاهدش هستیم و لذا همین امر باعث می شود که جاده خشم به یکی از برترین دنباله های میراثی تبدیل شود که تا به امروز ساخته شده و بینندگان می توانند به تماشایش بنشینند.

2. رنگ پول (The Color Of Money)

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: پل نیومن، تام کروز
  • تاریخ انتشار: 1986
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 89 از 100

فیلم رنگ پول درباره بیلیارد بازی به نام ادی فلسون است که مرد جوانی به نام وینسنت را زیر بال و پر خود می گیرد و تمام حقه هایش را به او یاد می دهد. در حقیقت این فیلم به عنوان دنباله مستقیمی برای فیلم بیلیارد باز در نظر گرفته می شود که 25 سال قبل اکران شد و بسیاری از مخاطبان تصور می کنند که این دنباله برترین دنباله میراثی است که تا به امروز ساخته شده است.

با این حال بسیاری دیگر از بینندگان اصلا نمی دانند که خود فیلم رنگ پول یک دنباله است. در حالی که چندین بار در این فیلم به گذشته ارجاع داده شده، به راحتی می توان چنین فرض کرد که این ارجاعات یک جور داستان پس زمینه نمایشی هستند نه ارجاع به فیلم اصلی یا دنباله قبلی. علاوه براین اگرچه رنگ پول تنها دنباله ای است که مارتین اسکورسیزی، آن را کارگردانی نموده است، اما ممکن است فیلم سومی نیز در این مجموعه وجود داشته باشد که مجددا به روایت چالش هایی بپردازد که وینسنت با آن ها رو به رو خواهد شد. بنابراین این فرنچایز می تواند اولین فرنچایزی باشد که تا به حال دو دنباله میراث به فاصله چند دهه برایش ساخته شده اند و لذا از این جهت در نوع خود بی نظیر است.

1. کرید (Creed)

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: مایکل بی جردن، سیلوستر استالونه، تسا تامپسون
  • تاریخ انتشار: 2015
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.6 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 95 از 100

فرنچایز راکی در زمان فراوری کرید دنباله میراث دیگری هم داشت، زیرا راکی بالبوآ 16 سال پس از راکی 5 ساخته شد، اما نتوانست به میزان فیلم اصلی پیروز باشد و محبوبیتی را که فیلم اصلی به دست آورد کسب نماید. در حالی که همان طور که می دانیم راکی در کرید محصول سال 2015 مربی کرید است، اما سوال بزرگی که برای مخاطب به وجود می آید این است که آیا این شخصیت نمادین توانسته همچون فیلم اصلی خوش بدرخشد یا خیر.

بسیاری از مخاطبان بیان داشته اند که کرید به نوعی نسخه مدرن فیلم های راکی را به مخاطب امروزی نشان دهد و لذا از این جهت واقعا شایسته تقدیر است. به خاطر همین ویژگی و بسیاری از ویژگی های دیگر، این دنباله اولین فیلمی بود که پس از نسخه اصلی، توانست جایزه اسکار را برای استالونه به ارمغان بیاورد. کرید با داستان بی نظیر خود توانست به طرز ماهرانه ای این فرنچایز را به دوران مدرن انتقال دهد و مخاطبان نسل جوان را نیز شیفته خود کند. در حقیقت سری کرید توانستند به مجموعه ای کاملا پیروز تبدیل شوند و به همین خاطر سومین فیلم از این مجموعه نیز قرار است در اواخر سال جاری اکران شود که قطعا خبر خوبی برای هواداران این فرنچایز خواهد بود. در حقیقت با توجه به پیروزیت این مجموعه، هیچ کس نمی داند که در آینده چند دنباله دیگر برای آن ساخته خواهد شد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2191

به "طراحی سایت: 10 فیلم دنباله برتر بر اساس نظرات وب سایت ردیت؛ از ژانر ترسناک تا اکشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: 10 فیلم دنباله برتر بر اساس نظرات وب سایت ردیت؛ از ژانر ترسناک تا اکشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید