11 اشتباه رایج آشپزهای ایرانی در پخت ماکارونی ، با این ترفند ماکارونی ها به هم نمی چسبند و یکنواخت می پزند

به گزارش مجله ابوذریون، ماکارونی از غذاهای پرطرفداری است که طرز تهیه آن خیلی راحت است اما بعضی افراد اشتباهاتی هنگام پخت ماکارونی انجام می دهند که در طعم آن موثر است.

11 اشتباه رایج آشپزهای ایرانی در پخت ماکارونی ، با این ترفند ماکارونی ها به هم نمی چسبند و یکنواخت می پزند

به گزارش خبرنگاران، ماکارونی غذای محبوب و مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص بچه هاست که در انواع شکل ها و سایزهای متفاوتی وجود دارد و در کمترین زمان ممکن و خیلی راحت می توان آن را تهیه کرد.

درباره پخت ماکارونی باورهای نادرستی وجود دارد، در ادامه این بخش اشتباه بعضی افراد در پخت ماکارونی و باورهای نادرست درباره آن را آورده ایم. این اشتباهات شاید به ظاهر کوچک باشند اما باید بدانید که تاثیر قابل توجهی در طعم غذای شما خواهند داشت.

  • رمز و راز خوشمزه و خوشرنگ شدن ماکارونی | این 2 ماده غذایی سس ماکارونی را بی نظیر می نماید

استفاده از قابلمه کوچک

برای پخت ماکارونی بهتر است از قابلمه های بزرگ بهره ببرید تا فضای کافی برای جابجایی ماکارونی وجود داشته باشد و در آب جوش به طور یکنواخت بپزد. اگر به نظر می رسد ماکارونی در آب جوش چسبیده است، در واقع قابلمه کوچک و آب کمی دارد، بعلاوه به یاد داشته باشید که آب باید شور باشد.

اضافه کردن روغن

یکی دیگر از اشتباهات پخت ماکارونی اضافه کردن روغن به ماکارونی در حال جوش است، زیرا از چسبیدن سس به ماکارونی جلوگیری می نماید. اگر به آب جوش روغن نزنید ماکارونی ها به هم نمی چسبند، البته اگر آب به اندازه کافی داشته و پس از افزودن ماکارونی آنها را یک یا دو بار خوب هم زده باشید.

ریختن سس روی ماکارونی و سرو بلافاصله آن

حتما تابحال دیده اید که بعضی افراد سس را روی ماکارونی می ریزند؛ این کار کاملا اشتباه است. اگر شما هم سس را روی ماکارونی دم نکشیده می ریزید و همان طور سرو می کنید از این کار دست بردارید و فرآیند دم کشی را انجام دهید زیرا چند دقیقه آخر بسیار مهم است و اینطور ماکارونی طعم بیشتری جذب می نماید. کمی از آب پخت ماکارونی را به سس اضافه کنید و آن را دم بگذارید تا به غلیظ شدن سس و طعم دهی بهتر ماکارونی یاری کند.

استفاده بیش از حد سس

نباید ماکارونی که با دقت زیادی آن را پخته اید، در سس غوطه ور کنید، مهم نیست که آن سس چقدر خوشمزه است اندازه مناسب استفاده از مواد اهمیت زیادی دارد.

استفاده از اندازه کمی آب جوش

اگر برای پخت ماکارونی از آب جوش کمی بهره ببرید، ممکن است ماکارونی ها به هم بچسبند. آب زیاد یاری می نماید ماکارونی ها به هم نچسبند و فضای بیشتری برای حرکت داشته باشند. آب نشاسته آزادشده از ماکارونی ها را رقیق می نماید و سبب می گردد ماکارونی ها به هم نچسبند.

طولانی شدن فاصله آبکشی و دم

پس از آبکشی ماکارونی را خیلی در آبکش نگه ندارید زیرا اگر به مدت طولانی در بخار داغ بماند، بهم می چسبد، بنابراین آن را سریع به قابلمه منتقل و با سس ترکیب کنید و همواره نیمی از آب فنجان را نگه دارید و قبل از ریختن ماکارونی داخل قابلمه به آن اضافه کنید.

شستن ماکارونی با آب سرد

تا زمانی که نخواهید سالاد ماکارونی درست کنید، شستشوی ماکارونی داغ در آب سرد هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت فقط تمام نشاسته های آن را می شویید و سس چاشنی، به درستی روی ماکارونی شما قرار نخواهد گرفت.

اضافه نکردن نمک حین جوش

در حقیقت اضافه کردن نمک عطر و طعم ماکارونی را بهبود می بخشد و این افسانه قدیمی است که اضافه کردن نمک آب را سریع تر به جوش می آورد پس تصور نکنید نمک را فقط بخاطر جوش بهتر آب به ماکارونی اضافه می نمایند بلکه هدف اصلی بهتر شدن طعم ماکارونی است.

هم نزدن ماکارونی

به محض افزودن ماکارونی به آب، آن را با انبر بلند یا با قاشق چوبی هم بزنید. این کار را اغلب در حین پخت ماکارونی انجام دهید تا مانع چسبیدن رشته ها گردد.

جوشیدن کامل آب

اگر بدانید که مجبور نیستید در انتظار جوش آمدن آب قابلمه بایستید ممکن است راضی شوید. ماکارانی را می توان در آبی که کاملا نجوشیده است و تا حد قابل قبولی گرم شده ریخت تا آغاز به جوشیدن کند زیرا این امر یاری می نماید تا ماکارونی در کل به طور یکنواخت بپزد و طعم بهتری داشته باشد.

کم یا زیاد پختن بیش از حد ماکارونی

جوشاندن بیش از حد ماکارونی موجب خمیری شدن آن می گردد و شکل خود را از دست می دهد. مهم نیست که روی بسته بندی آن چه مدت برای پخت درج شده است، برترین راه برای دانستن زمان آماده شدن ماکارونی، آزمایش آن حداقل یک یا دو دقیقه زودتر از آنچه دستورالعمل ها بیان می نماید، است.

منبع: نمناک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2367

به "11 اشتباه رایج آشپزهای ایرانی در پخت ماکارونی ، با این ترفند ماکارونی ها به هم نمی چسبند و یکنواخت می پزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 اشتباه رایج آشپزهای ایرانی در پخت ماکارونی ، با این ترفند ماکارونی ها به هم نمی چسبند و یکنواخت می پزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید