12 ایده خلاقانه برای چیدمان کنار پنجره

به گزارش مجله ابوذریون، اگر در خانه خود پنجره بزرگی دارید، پس از نعمت وجود آن به خوبی آگاهید. پنجره بزرگ، نور طبیعی را در فضای خانه پخش می نماید و بعلاوه لذت تماشای چشم انداز بیرون از پشت آن، باعث شده که برای بسیاری از افراد، وجود پنجره های بزرگ یک معیار انتخاب باشد. در کنار مواردی که گفته شد، پنجره های بزرگ یک پیش زمینه عالی برای یک چیدمان خلاقانه فراهم می نمایند. البته چیدمان کنار پنجره تنها منحصر به پنجره های بزرگ نیست و برای هر نوع پنجره ای که دست شما را برای چیدمان و طراحی باز بگذارد، امکان پیاده کردن ایده های خلاقانه وجود دارد. پس در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید، به شما 12 ایده خلاقانه برای چیدمان کنار پنجره خواهیم گفت.

12 ایده خلاقانه برای چیدمان کنار پنجره

1. جایگاهی برای گیاهان آپارتمانی ایجاد کنید

اگر علاقه مند به نگهداری از گل ها و گیاهان هستید، از فضای کنار پنجره به عنوان جایگاهی برای گیاهان خود بهره ببرید. می توانید گیاهان خود را روی زمین بچینید یا از یک میز کنسول که ارتفاع آن تا زیر پنجره می رسد، بهره ببرید و گیاهان را روی آن قرار دهید.

2. یک گوشه دنج برای کتاب خوانی ایجاد کنید

پنجره ها فرصتی عالی برای لذت بردن از چشم انداز را فراهم می نمایند و با تغییرات و به کار گرفتن خلاقیت، قادر خواهد بود که فضای دنج خود را ایجاد کنید. می توانید یک نیمکت را به صورت سفارشی بسازید و تا جایی که فضا دارید، جایگاهی را برای قرار دادن و چیدن کتاب های خود در نظر بگیرید. سپس روی نیمکت را با تشک و کوسن و یک پتوی گرم و نرم پر کنید تا فضایی آرام و دنج را برای پناه بردن پس از یک روز پر مشغله برای خود ایجاد کنید.

3. یک فضای کاری دنج ایجاد کنید

اگر در خانه کار می کنید و احتیاج به یک فضای کاری نه چندان بزرگ دارید، می توانید میز و جایگاه خود را زیر یک پنجره قرار دهید. با این کار می توانید پس از هر چند دقیقه کار کردن، به چشم انداز بیرون نگاهی بیندازید و خستگی در کنید. البته به طور کلی بهتر است فضای کار در یک اتاق جداگانه باشد اما اگر این امکان را ندارید، فضای کنار پنجره یکی از برترین گزینه ها خواهد بود. حتی می توانید به جای میز، یک طاقچه بزرگ و طویل را به پنجره وصل کنید تا میز کار شما را تشکیل دهد.

4. یک منطقه مصاحبه ایجاد کنید

مبلمان تکی یا جایگاه های راحتی در کنار یک میز عسلی کوچک در بین آن ها، فضای گفت وگوی دلنشین و دنجی را فراهم خواهد نمود. در صورت احتیاج و برای تأمین نور بیشتر، می توانید از یک آباژور رومیزی یا زمینی برای تکمیل چیدمان هم بهره ببرید.

5. یک بانوج آویزان کنید

می خواهید یک عصر آرام را در کنار پنجره سپری کنید؟ یک بانوج را در کنار پنجره نصب کنید تا این تجربه لذت بخش را داشته باشید. می توانید این تاب را به دیواره های کنار پنجره یا سقف، بسته به شرایط موجود و نوع تاب، نصب کنید.

6. یک منطقه نشیمن رو به پنجره فراهم کنید

اگر ترجیح می دهید دید فضای نشیمن شما رو به پنجره باشد و بعلاوه فضای کافی در اطراف پنجره دارید، یک قسمت نشیمن را به گونه ای چیدمان کنید که دید رو به بیرون داشته باشد. میز عسلی و میز جلو مبلی و چند مبل تکی یا دو نفره و حتی سه نفره، بسته به مقدار فضایی که در اختیار دارید، فضای نشیمن شما را به زیباترین شکل ممکن روبه روی پنجره ایجاد خواهد نمود.

7. یک قفسه قرار دهید

بعضی از پنجره ها دارای طاقچه های بزرگ و توکار برای دکور هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید و روی آن ها گلدان های زیبا یا لوازم دکوری بچینید. اما اگر پنجره های شما این طور نیست، می توانید یک قفسه ساده و شناور مانند یک طاقچه را نصب کنید تا فضایی برای گیاهان خود یا لوازم دکوری دیگر ایجاد کنید. حتی اگر نمی خواهید هیچ چیزی را نصب کنید، می توانید از یک کنسول باریک بهره ببرید.

8. یک فضای صرف صبحانه ایجاد کنید

اگر در آشپزخانه یا نزدیک آشپزخانه خود پنجره و فضای کافی در اختیار دارید، این فضا مکانی عالی برای صرف صبحانه خواهد بود. می توانید یک نیمکت یا یک میز ناهارخوری و جایگاه نزدیک به پنجره را در این فضا قرار دهید. فقط هنگام انتخاب مبلمان، مطمئن شوید که زیبایی و دید پنجره بیش از حد مسدود نشود.

9. یک نیمکت انباری در مقابل پنجره قرار دهید

اگر لوازم خرده ریز زیادی دارید یا نمی دانید بالشت های خود را کجا قرار دهید، می توانید در مقابل پنجره از یک نیمکت انباری بهره ببرید. این نیمکت می تواند حصیری یا چوبی باشد و جلوه خاصی به فضای شما ببخشد. روی نیمکت را می توانید تزئین کنید، به طور مثال روی آن یک پتوی دکوری قرار دهید، تشک بگذارید و با چند کوسن تزئین کنید که قابل نشستن باشد و از چند جهت نیز کاربردی باشد.

10. جلوی پنجره، کوسن یا پاف بچینید

برای یک فضای نشیمن صمیمی تر، به جای جایگاه، چند کوسن، عثمانی یا پاف را جلوی پنجره قرار دهید. این کار فضای شما را گرم و صمیمی تر جلوه خواهد داد. می توانید از عثمانی هایی که قابل باز شدن هستند بهره ببرید تا یه فضای ذخیره سازی برای انبار کردن پتوها، بالشت ها یا هر وسیله دیگری هم داشته باشید.

11. یک گاری سرو جلوی پنجره قرار دهید

اگر پنجره شما در آشپزخانه، فضای ناهارخوری یا اتاق نشیمن قرار گرفته است، وجود یک گاری سرو جلوی آن برای ذخیره سازی لوازم مورد احتیاج و ظروف، بسیار زیبا و کاربردی خواهد بود. حتی می توانید از آن برای سرو نوشیدنی و پذیرایی بهره ببرید یا خیلی ساده فقط کاربری دکوری داشته باشد و لوازم دکوری خود را روی آن بچینید.

12. به دیوار پنجره، رنگی شاخص بزنید

اگر علاقه ندارید از هیچ یک از روش های دکوری گفته شده بهره ببرید، می توانید به دیوار پنجره یک رنگ شاخص بزنید. این کار یک راه ساده اما مؤثر برای افزودن هیجان به هر فضایی است. اگر دیوارهای دیگر شما خنثی هستند، رنگی را انتخاب کنید که با بقیه طرح رنگی فضای شما سازگار باشد. یک کاغذ دیواری طرح دار و خاص در اطراف پنجره نیز می تواند این فضا را برجسته تر جلوه دهد.

کلام آخر

علاوه بر این 12 ایده ای که گفته شد، قطعا هزاران راه و ایده خلاقه دیگر وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. با جستجو در صفحات اینترنتی و مشاهده ایده های مشابه، می توانید ایده و طرح اختصاصی خود را پیاده سازی کنید و فضای منحصر به فرد خود را طراحی کنید. تنها کافی است خلاقیت خود را به کار بگیرید و از اجرا کردن ایده های نو نترسید.

منبع: mydomaine

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2171

به "12 ایده خلاقانه برای چیدمان کنار پنجره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ایده خلاقانه برای چیدمان کنار پنجره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید