آمریکا خواهان استرداد مدیر هوآوی از کانادا شد

به گزارش مجله ابوذریون، واشنگتن به طور رسمی از دولت کانادا خواست منگ وانژو مدیر اجرایی شرکت هوآوی چین که دو ماه پیش در شهر ونکوور با ادعای نقض تحریم های آمریکا بازداشت شده بود را هر چه زودتر به این کشور استرداد کند.

آمریکا خواهان استرداد مدیر هوآوی از کانادا شد

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، زمان استرداد منگ وانژو تا خاتمه ماه ژانویه معین شده است.

موضوع استرداد خانم منگ وانژو یک روز بعد از انتشار مقاله ریچارد فادن رئیس سابق بخش اطلاعات امنیت کانادا در خصوص ممنوعیت استفاده از تجهیزات شرکت هوآوی توسط دولت کانادا صورت گرفت.

ریچاد فادن طی مقاله ای به دلایل نفوذ و خطر امنیتی از دولت کانادا خواست تا هر چه زودتر مجوز استفاده شرکت های کانادایی از شبکه فایو جی (5G) شرکت هوآوی چین لغو گردد.

مقامات چینی تا کنون از ارائه موضع گیری در خصوص خبر استرداد خانم منگ وانژو خودداری نموده و روابط میان چین و کانادا بعد از بازداشت مدیر اجرایی شرکت هوآوی روز به روز پرتنش تر می گردد.

بعد از بازداشت خانم منگ وانژو تاکنون سه شهروند کانادایی در کشور چین بازداشت شده اندو به رغم آنکه دولت پکن گفت، بازداشت این شهروندان هیچ ارتباطی با پرونده مدیر اجرایی شرکت هوآوی ندارد اما بعضی از کارشناسان بر این باورند که چین در صدد اقدام تلافی جویانه علیه کانادا است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 467

به "آمریکا خواهان استرداد مدیر هوآوی از کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان استرداد مدیر هوآوی از کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید