آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها تصویب شد

به گزارش مجله ابوذریون، تهران (پانا) - هیئت وزیران در جلسه صبح امروز خود که به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار گردید، آیین نامه اجرایی تبصره (14) قانون بودجه سال 1400 کل کشور درخصوص منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها را به تصویب رساند.

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات دولت، به موجب آیین نامه فوق، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به منظور ایجاد وحدت رویه در شناسایی خانوارهای مشمول دریافت یارانه، نسخه ای از تمامی داده ها و اطلاعات به روز شده هویتی، مالی و بانکی موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان جهت اجرای تکالیف قانونی و تشکیل پایگاه اطلاعات مالی خانوار در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد تا برای انجام آزمون وسع و پاسخگویی مراجعین استفاده گردد. کلیه دستگاه های اجرایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بیمه گر پایه و تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بانک ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ها و صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی موظف به همکاری لازم با سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در به روز رسانی و تکمیل پایگاه های مذکور می باشند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین موظف است امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخگویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

ثبت نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه ها از جمله افراد جدید، افرادی که تا به امروز ثبت نام نکرده اند و افرادی که منصرف شده اند و همچنین پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، براساس دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها معین و در حد وصولی دریافتی ها (منابع) جدول تبصره (14) صورت می پذیرد.

همچنین به موجب آیین نامه اجرایی یاد شده، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است به منظور انجام مناسب وظایف و مأموریت های محوله به سازمان، نسبت به اعطای مجوزهای استخدامی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به میزان 20 درصد از پست های مصوب اقدام کند.

هیئت وزیران در ادامه، ضمن اصلاح آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1400 را معین کرد.

به موجب این تصمیم، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1400، به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای عظیم و مراکز استان ها، 3 میلیارد ریال، سایر شهرستان ها 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و روستاها 2 میلیارد ریال معین شد.

تصویب آیین نامه اجرایی نحوه اختصاص اعتبار برای حمایت از سرمایه گذاری جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (ب) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، آیین نامه اجرایی موضوع نحوه اختصاص اعتبار برای حمایت از سرمایه گذاری جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را به تصویب رساند.

براساس آیین نامه فوق، اعتبارات موضوع این آیین نامه به منظور حمایت از سرمایه گذاری در توسعه و ارتقای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، توسعه و ارتقای سطح فناوری و کیفیت فراوریات سخت افزاری و نرم افزاری، صدور کالاها و خدمات فنی و مهندسی، یاری به حضور شرکت های فعال در حوزه های فوق در نمایشگاه های داخلی و خارجی، ایجاد کارور (اپراتور)های ارایه نماینده خدمات الکترونیکی در کلیه زیربخش ها، حمایت از طرح (پروژه)های تحقیقاتی منتهی به فراوری نمونه صنعتی یا فراوریات آزمایشگاهی، آموزشی، توسعه ای اشتغال آفرین و یاری به سرمایه گذاری خطرپذیر در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت تسهیلات و یارانه سود اختصاص می یابد.

اعتبارات موضوع این آیین نامه توسط واگذارنده اعتبار در چارچوب دستورالعمل مصوب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب قرارداد عاملیت، در اختیار مؤسسه عامل قرار می گیرد تا به متقاضیان تسهیلات در فعالیت های مربوط پرداخت گردد.

همچنین واگذارنده اعتبار یا مؤسسه عامل موظف است حساب های مربوط به وجوه اداره شده را در قالب سامانه برخط به صورتی نگهداری و ارایه نمایند که در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آن به تفکیک طر ح ها، اصل و سود تسهیلات اعطایی و اقساط معوق و میزان وجوه اداره شده و مانده اعتبارات قابل تحصیل باشند و هر سه ماه یکبار عملکرد اعتبارات موضوع این آیین نامه را بر اساس اطلاعات یادشده، به سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش کند.

اختصاص تسهیلات بانکی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه نهاده های کشاورزی به ویژه کودهای شیمیایی

با توجه به مکلف بودن شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در امسال به تأمین و تدارک نهاده های کشاورزی از جمله سه میلیون تن انواع کودهای شیمیایی و نیز مطالبات یارانه ای این شرکت از دولت بابت عملکرد سال 1399 و تأمین و تدارک کودهای یارانه ای طی سال های اخیر، هیئت وزیران با تخصیص مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شرکت مذکور به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی به ویژه کودهای مورد احتیاج بخش کشاورزی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار موافقت کرد.

همچنین مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات اعطایی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را از محل اعتبارات مصوب مربوط، تضمین کند.

تسری مصوبه اختصاص سهمیه واردات کالاهای مشمول کاهش سود بازرگانی به منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تسری مصوبه دولت درخصوص اختصاص سهمیه برای واردات کالا به وسیله مناطق آزاد تجاری - صنعتی که مشمول کاهش 15 درصدی سود بازرگانی هستند، به منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اختصاص سهمیه تجاری مناسب برای این منطقه آزاد موافقت کرد.

لایحه موافقتنامه بین ایران و یونسکو برای تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا

هیئت وزیران در ادامه، لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درخصوص تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا را به تصویب رساند.

موافقتنامه فوق در بهمن ماه سال گذشته بین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو به امضا رسید.

ایجاد مرکز یاد شده فرصتی را مهیا می نماید تا امکان به اشتراک گذاری توانمندی ها تجارب کشور ایران در زمینه کاهش ریسک زلزله در منطقه فراهم آید.

همچنین براساس موافقتنامه مذکور، مأموریت اصلی مرکز پیشنهادی یاری به کشورهای واقع در غرب و آسیای مرکزی در زمینه مدیریت کاهش ریسک زلزله و توسعه روش های مناسب برای ارتقای تاب آوری در برابر زلزله های احتمالی براساس ویژگی های فیزیکی، اجتماعی - مالی و فرهنگی کشورهای این منطقه می باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1830

به "آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید