ادامه واکنش ها به استعفای شینزو آبه

به گزارش مجله ابوذریون، تعدادی از روسای جمهور و سران کشورهای دنیا به خبر تصمیم شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای کناره گیری از این سمت به دلیل شرایط جسمانی واکنش نشان دادند.

ادامه واکنش ها به استعفای شینزو آبه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی توییت کرد: در دوره فعالیت دوست عزیزم شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روابط امارات-ژاپن شکوفا شد و به افق های استراتژیک جدیدی رسید، او مشارکت های بین المللی مهمی در ایجاد امنیت، صلح و شکوفایی بیشتر دنیا داشت، برای او سلامتی پایدار، بهبودی و موفقیت را در مرحله آینده آرزو می کنم.

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و کاندیدای دموکرات انتخابات 2020 ریاست جمهوری این کشور نیز در توییتی ضمن تقدیر از دوستی و عملکرد آبه نوشت: از اینکه می بینم استعفا می کنی، غمگین هستم اما می دانم ائتلاف قدرتمند میان کشورها و ملت های ما برای نسل های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی مطبوعاتی اظهار کرد: آبه تمام کوشش خود را برای به روزرسانی اقتصاد و جامعه ژاپن انجام داده و (در این جامعه) به زن که به گفته او هسته سیاست های آبینومیکس است، نقش مهمتری بخشید.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز با انتشار توییتی ضمن آرزوی بهبودی فوری برای آبه نوشت: همیشه حامی عظیم روابط مستحکم ژاپن و قطری بودید و همکاری با شما باعث سعادت بود.

ولادیمیر جباروف، معاون اول رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه نیز به اسپوتنیک گفت: روسیه انتظار دارد نخست وزیر جدید ژاپن بتواند در جهت امضای قرارداد صلح با روسیه قدم بردارد.

این سناتور روس اضافه نمود: روسیه مدت ها است دست دوستی به سوی ژاپن دراز نموده و پیشنهاد امضای قرارداد صلح را داده اما تمامی نخست وزیران ژاپن بازگشت (مجمع الجزایر) کوریل را شرط امضای این قرارداد می دانند و این غیرممکن است.

جباروف در ادامه گفت: امیدوارم نخست وزیر ژاپن با روسیه به عنوان یک شریک کامل که باید با آن به توافقی برسد، برخورد کند نه به عنوان منطقه ای که می توان بخشی از آن را گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1336

به "ادامه واکنش ها به استعفای شینزو آبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه واکنش ها به استعفای شینزو آبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید