استقبال ارمنستان از آتش بس در قره باغ

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران : رئیس جمهور ارمنستان گفته از هر گونه طرحی که منجر به اجرای آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی گردد استقبال می نماید.

استقبال ارمنستان از آتش بس در قره باغ

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، آرمن سارگسیان، رئیس جمهور ارمنستان گفته از هر گونه طرحی که منجر به اجرای آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی گردد استقبال می نماید.

سارگسیان در مصاحبه با خبر گزاری تاس در این خصوص گفت: ما از هر ایده ای که منجر به آتش بس گردد استقبال می کنیم، از جمله سفر اعضای شورای مجلس کشورهای عضو گروه مینسک به استپاناکرت. اما این طرح باید توسط اعضای مشترک [این گروه] پیشنهاد گردد.

رئیس جمهور ارمنستان همچنین تأکید کرد که اعضای مشترک گروه مینسک تأثیر بسیاری بر فرایند مذاکرات به منظور آتش بس خواهند داشت.

وی اضافه نمود روسیه اولین کشور در لیست این گروه است، زیرا روابط خوبی را با طرف های درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی دارد.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور میانجی گری میان جمهوری آذر بایجان و ارمنستان برای حل و فصل مناقشات بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1992 تشکیل شد.

روسیه، فرانسه، آمریکا رؤسای مشترک این گروه هستند.تا به امروز کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب این گروه بی نتیجه بوده است.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف این منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند.

دور جدید درگیری های نظامی در منطقه قره باغ از 10 روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان شروع شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1327

به "استقبال ارمنستان از آتش بس در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ارمنستان از آتش بس در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید