اعلام آمادگی چین برای ارسال یاری به آواره های سوری

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: رئیس جمهور چین در اجلاسی مشترک با کشورهای عربی بر راهکار سیاسی در قبال بحران سوریه تاکید نمود و از آمادگی برای ارسال یاری به آواره های سوری اطلاع داد.

اعلام آمادگی چین برای ارسال یاری به آواره های سوری

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین خواهان راه چاره سیاسی برای بحران سوریه شد و از آمادگی کشورش برای یاری به آواره های سوری اطلاع داد.

چین و روسیه مانع تصویب تحریم های سازمان ملل علیه روسیه شدند، هرچند در این بین چین از زیرکی بیشتری برخوردار بود و از دولت سوریه خواست تا راه چاره مصاحبه با مخالفان را برگزیند.

رئیس جمهور چین همچنین در اجلاس مشترک چین و کشورهای عرب گفت: چین به درخواستهای معقول مردم سوریه احترام می گذارد و از بیانیه ژنو و شروع فرآیند سیاسی جامع برای دستیابی به یک قطع نامه سیاسی در مورد سوریه حمایت می نماید.

پس از انتخابات سوریه که پیروزی قاطع اسد را به همراه داشت آمریکا و اتحادیه اروپا به انتقاد از آن پرداختند. اما رئیس جمهور چین اشاره ای به انتخابات سوریه نکرد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور تنها به بیان این مساله بسنده کرد که بدون توجه به آنچه در این کشور رخ داده راه چاره سیاسی تنها راه خروج از بحران سوریه است.

ژی در ادامه گفت: ما باید با همکاری یکدیگر مانع نفوذ نیروها و عقاید افراطی و ایجاد نقص در میان فرهنگ های مختلف شویم.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 504

به "اعلام آمادگی چین برای ارسال یاری به آواره های سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی چین برای ارسال یاری به آواره های سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید