تور ارزان روسیه: اقدام تلافی جویانه روسیه، صدای مقدونیه شمالی را درآورد

به گزارش مجله ابوذریون، وزارت خارجه مقدونیه شمالی، ضمن رد اقدام تلافی جویانه روسیه در اخراج یک عضو سفارت این کشور در مسکو، آن را اقدامی غیرقابل توجیه خواند.

تور ارزان روسیه: اقدام تلافی جویانه روسیه، صدای مقدونیه شمالی را درآورد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اقدام مسکو در تلافی کردن اخراج یکی از دیپلمات های سفارت روسیه در مقدونیه شمالی، صدای این کشور اروپایی را درآورد.

بنا بر گزارش رسانه های روس، وزارت خارجه مقدونیه شمالی از اقدام اخیر روسیه در اخراج یکی از کارکنان سفارت اسکوپیه در مسکو واکنش نشان داد و از این اقدام تلافی جویانه انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، وزارت خارجه مقدونیه شمالی معتقد است که اعلام یکی از کارکنان سفارت مقدونیه شمالی در مسکو به اسم عنصر نامطلوب نمی تواند توجیهی برای اقدام چندی قبل این وزارتخانه علیه یک دیپلمات روس باشد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تصمیم وزارت خارجه روسیه برای اخراج دیپلماتی که اخیراً به فدراسیون روسیه اعزام شده است، یک تصمیم سیاسی تلافی جویانه بدون هیچ گونه زمینه ای است.

وزارت خارجه مقدونیه شمالی با دفاع از تصمیم چندی قبل این وزارتخانه برای اخراج دیپلمات روس ادعا کرد که شواهدی از اقدامات این دیپلمات در نقض کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک ارائه شده است.

وزارت خارجه این کشور اضافه نمود: : حرکت طرف روسی کاملاً غیرقابل توجیه است و بر کوشش برای تقویت روابط بین دو کشور تأثیر منفی می گذارد.

وزارت خارجه روسیه 4 اکتبر (12 مهر) اولیورا چائوشفسکا-دیموفسکا کاردار مقدونیه شمالی در روسیه به وزارت خارجه روسیه احضار و به او اعلام شد که روسیه یکی از کارکنان سفارت مقدونیه شمالی در مسکو را عنصر نامطلوب شناخت.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، این اقدام به تلافی تصمیم بی اساس مقدونیه شمالی در ماه آگوست مبنی بر اعلام دیپلمات سفارت مسکو در اسکوپیه به اسم عنصر نامطلوب انجام شد.

این وزارتخانه اضافه نمود: دولت مقدونیه شمالی بدون توجه به این واقعیت که چنین اقداماتی به روابط دوجانبه آسیب می رساند، در راستا رویارویی به حرکت خود ادامه می دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1979

به "تور ارزان روسیه: اقدام تلافی جویانه روسیه، صدای مقدونیه شمالی را درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: اقدام تلافی جویانه روسیه، صدای مقدونیه شمالی را درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید