انگور خاصیت ضدچاقی و ضدپیری دارد

به گزارش مجله ابوذریون، پژوهشگران علوم تغذیه در دانشگاه تگزاس ترکیبی را در انگور شناسایی نموده اند که خواص ضدسرطانی و آثار مفید دیگری برای بدن دارد. این متخصصان در آزمایشات نو خود دریافتند که این ترکیب موسوم به رسویراترول می تواند تأثیر سودمند نوعی هورمون چربی را در بدن افزایش دهد. این هورمون که موسوم به آدیپونکتین است، از

انگور خاصیت ضدچاقی و ضدپیری دارد

انگور خاصیت ضدچاقی و ضدپیری دارد

پژوهشگران علوم تغذیه در دانشگاه تگزاس ترکیبی را در انگور شناسایی کرده اند که خواص ضدسرطانی و آثار مفید دیگری برای بدن دارد. این متخصصان در آزمایشات نو خود دریافتند که این ترکیب موسوم به رسویراترول می تواند تأثیر سودمند نوعی هورمون چربی را در بدن افزایش دهد. این هورمون که موسوم به آدیپونکتین است، از سلولهایی فراوری می شود که چربی را می سازند و ذخیره می کنند. هورمون آدیپونکتین آثار سودمندی روی مسائل پزشکی ناشی از چاقی دارد. به گفته پژوهشگران، هم آدیپونکتین و هم رسویراترول، هر دو نقش ضدچاقی، ضدمقاومت انسولینی و ضدپیری دارند. این یافته اطلاعات مهمی را در زمینه فراوری داروها و روش های درمانی نو برای بهبود مسائل چاقی، دیابت و سالمندی ارایه می کند. جزئیات این آنالیز ها در مجله شیمی بیولوژی منتشر شده است. درخت انگور با نام علمی vinifera vitis ازخانواده انگورسانان vitaceae است. در این خانواده حدود 11جنس و بیش از 600گونه وجود دارد. مهم ترین جنس این خانواده جنس انگور است.این گیاه حالت بوته ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگهامی باشد.

آشنایی با بعضی خواص ویژه انگور:

در مبارزه علیه سرطان نقش مهمی دارد. به بهبود علائم آرتریت یاری می کند. به برطرف بیماری های کلیوی و مجاری ادرار یاری می کند. می تواند سبب درمان پرفشاری شود. به استناد طب چینی، انگور دارای نمک هایی است که خون را تصفیه کرده و غدد و اندام ها را پاکسازی می کند. پزشکان چینی برای پاکسازی بدن توصیه به درمان ده روزه با انگور می کنندکه در آن فقط انگور و آب آن مصرف می شود. آنها بعلاوه معتقدندکه انگور به بدن انرژی بخشیده و استخوان ها را محکم می کند و مفاصل را تقویت می کند. در کشورهای غربی انگور جهت درمان روماتیسم و آرتریت و بعلاوه احتباس مایعات (ادم) و دفع ادرار دردناک تجویز می شود. برای مسائل ادراری درازمدت، حدود 200 گرم انگور در روز و در مسائل بسیارحاد، روزانه400 گرم انگور توصیه می شود. آب انگور اثرات مطلوبی بر مسائل کبدی از قبیل هپاتیت و یرقان دارد.- سرطان: انگور حاوی مواد مغذی گیاهی است به نام الاژیک اسید که تحت شرایط آزمایشگاهی بعضی مواد ایجاد کننده سرطان را قبل از آنکه وارد عمل شده و سبب موتاسیون ژن ها شوند، خنثی می کند. الاژیک اسید قادر به مبارزه علیه مواد سرطان زایی است که در اثر آلودگی های محیطی، گوشت های نمک سوده و کبابی و یا مصرف سیگار ایجاد می شوند.

آرتریت روماتوئید:

انگور که سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد، نقش مهمی در درمان آرتریت ایفا می کند. این مواد قادر به متوقف نمودن عملکرد آنزیم های خاصی است که می توانند ماده تشکیل دهنده غضروف و استخوان را تخریب کنند.

فشار خون بالا:

انگور سرشار از پتاسیم است که به کاهش فشار خون یاری می کند. در یک تحقیق، مصرف 2/5 تا 3/9 گرم در روز از پتاسیم سبب کاهش فشار خون در یک گروه مرد مورد مطالعه دچار پرفشاری گشته است. این طور تخمین زده شده است که دریافت منظم روزانه 2/3 تا 3/1 گرم پتاسیم می تواند سبب 25 درصد کاهش در مرگ ومیر ناشی از فشارخون بالا شود.

مسائل روحی و عصبی:

کمبود پتاسیم می تواند منجر به پریشانی ذهنی و افسردگی شود. سالمندان که اندازه کمتری میوه و سبزیجات مصرف می کنند، به طور خاص در خطر هستند. مصرف انگور یک راه چاره ساده و مناسب جهت افزایش دریافت پتاسیم در این گروه سنی است.

لاغری و چاقی:

انگور، هم لاغر کننده است و هم چاق کننده، به این ترتیب که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه غذا میل کنید چاق کننده است.

چربی خون:

غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضدعفونی کننده بدن هم هست. بعلاوه اگر با سالاد میل شود، برای لاغرکردن سودمند است.

منبع: نشریه دنیای زنان شماره 69

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1957

به "انگور خاصیت ضدچاقی و ضدپیری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگور خاصیت ضدچاقی و ضدپیری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید