ایتالیا کشوری دنیا سومی است

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: بیکاری بیداد می نماید اما این تنها بخشی از مسائل است، ایتالیا از خشونت های داخلی، سوء استفاده از مهاجرین و سطح زندگی غیر استاندارد رنج می برد.

ایتالیا کشوری دنیا سومی است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، روزنامه آمریکایی دیلی بیست، در گزارشی به قلم باربی لاتزا نادیو می نویسد: شاید آمارهای اجتماعی در ایتالیا شبیه به چیزی است که در کشورهای دنیا سوم دیده می گردد. تقریباً در همه مواردی که مربوط به حقوق زنان و اشتغال جوانان است، ایتالیا صندلی بسیار پایین تری نسبت به استانداردهای دنیای دارد. بحران مالی باعث اعمال فشار فراوانی بر اقتصاد این کشور شده اما مسائل این کشور تنها مالی نیستند. اقتصاد ایتالیا تحت رهبری ماریو مونتی نخست وزیر این کشور پیشرفت مستمری داشته اما اخیراً این کشور با نقدها دنیای فراوانی روبه رو شده است.

بنابر گزارش سالانه ایستات آژانس آمار ملی ایتالیا، بیکاری بین جوانان زیر 24 سال به بالاترین میزان خود یعنی 36.5 درصد رسیده است، به عبارت دیگر بیش از یک میلیون نفر در این محدوده سنی بیکار هستند. بیکاری در میان جوانانی که دارای مدارک دانشگاهی هستند نسبت به آنهایی که تا به حال به کالج و یا مدرسه نرفته اند، بیشتر است. این هم به آن خاطر است که افراد بدون تحصیلات عالیه تمایل بیشتری به کار بدون قرارداد و یا کارگری از خود نشان می دهند.

وضعیت کار زنان هم بدتر از مردان است. نه تنها زنان بطور میانگین 15 درصد از مردان درآمد کمتری دارند بلکه استخدام آنها در مناطق جنوبی کشور هم از احتمال کمی برخوردار است. از هر 10 زن 6 نفر در بازار کار کشور قرار ندارند. بسیاری از آنها هم در شرایط کاری خطرناک مشغول به فعالیت هستند. در سال 2012 بیش از 120 زن ایتالیایی بخاطر خشونت در محل کار کشته شدند. این یعنی در هر سه روز یک زن کشته شده است.شرایط بسیار وخیم است، بطوری که شورای حقوق بشر سازمان ملل به ایتالیا هشدار داده حل مسئله خشونت در کار را جزء برنامه های ملی خود قرار دهد.

در حال حاضر تنها 56 درصد خانوار های ایتالیایی کامپیوتر دارند، و تنها 33.4 درصد خانواده های ایتالیایی تهویه مطبوع دارند، این درحالی است که تابستان های ایتالیا جزء گرمترین تابستان ها در بین کشورهای اروپایی است.

متاسفانه آینده روشنی برای ایتالیایی ها وجود ندارد. بین سال های 2011 تا 2012 ثبت نام دانشگاه ها و دبیرستان ها کاهش یافته است. نرخ 18.8 درصد ترک تحصیل در مقطع دبیرستان در ایتالیا، 4 برابر از متوسط اروپا بالاتر است. اغلب آنهایی هم که وارد کالج می شوند، آن را نیمه کاره رها می نمایند. بنابر گزارش ایستات، تنها 56 نفر از 100 نفری که وارد دانشگاه می شوند، تحصیلات خود را به سرانجام می رسانند.

غیر ایتانیایی ها هم در این کشور در شرایط بدی زندگی می نمایند. در دسامبر گذشته سازمان عفو بین الملل ایتالیا را به رفتار نژادپرستانه گسترده و استثمار داخلی مهاجران محکوم کرد. اگر قرار باشد به غیر ایتالیایی ها برای کار پول پرداخت گردد، 40 درصد کمتر از میزان پولی خواهد بود که خود ایتالیایی ها دریافت می نمایند. هنوز برده داری در این کشور وجود دارد. هنوز هستند مهاجرانی که برای غذا و جا در شرایط غیرانسانی زندگی می نمایند. بسیاری از مهاجران هستند که در این کشور به صورت غیرقانونی حضور دارند، به خاطر همین هم از درخواست یاری از پلیس و یا مراقبت های پزشکی در شرایط بیماری و یا آسیب دیدگی خودداری می نمایند. عفو بین الملل می گوید که در حدود یک میلیون خارجی به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند. جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا در پاسخ به این گزارش، آن را گمراه نماینده قلمداد می نماید. او می گوید: مهاجران بخش مهمی از جمعیت ما را تشکیل می دهند. آنها نیروی کار و منابع حیاتی برای جامعه پیری همچون ایتالیا هستند. البته ما باید شرایط را برای زندگی آنان بهتر کنیم.

تغییرات در راه هستند اما این مسئله ضامن بهبود شرایط نخواهد بود. ایتالیا از نوامبر سال 2012 و بعد از این که برلوسکونی کناره گیری کرد و مونتی به رهبری این کشور منصوب شد، یک نخست وزیر انتخابی از طرف مردم را به چشم خود ندیده است. رای دهندگان ایتالیایی قرار است در فوریه 2013 رهبر جدید خود را انتخاب نمایند اما به نظر نمی رسد با وجود این آمارها مردم چه تصمیمی خواهند گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 376

به "ایتالیا کشوری دنیا سومی است" امتیاز دهید

4 کاربر به "ایتالیا کشوری دنیا سومی است" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا کشوری دنیا سومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید