برگزاری دوره آموزش صنایع دستی برای 3600 نفر در لرستان

به گزارش مجله ابوذریون، در امسال سه هزار و 600 هنرجو و هنرآموز در استان لرستان از یک دوره آموزشی گسترده در رشته های مختلف صنایع دستی بهره مند خواهند شد.

برگزاری دوره آموزش صنایع دستی برای 3600 نفر در لرستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، یکشنبه 28 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: پیش بینی می گردد در این دوره از آموزش ها، به تفکیک سطح مهارت، دو هزار و صد هنرآموز و 1500 هنرجو آموزش ببینند.

او در مورد پیش بینی میزان تسهیلات در این حوزه توضیح داد: در بخش مشاغل خانگی 50 میلیارد ریال، در بخش حمایت از سیل زدگان صد میلیارد ریال و در بخش حمایت از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا 70 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

قاسمی ادامه داد: در بخش کارگاه های عظیم و تسهیلات فنی و اعتباری نیز هزینه ای معادل 30 میلیارد ریال در دستور کار صنایع دستی استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد: این دوره های آموزشی به تفکیک شامل نقاشی روی پارچه، گلیم بافی، ماشته بافی، چرم دوزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گیوه بافی و سرمه دوزی در خرم آباد، گلیم بافی در دوره چگنی، گره چینی، قلم زنی، ورشوسازی، حرمی بافی، گلیم بافی، مسگری، طراحی سنتی و چرم دست دوزی در بروجرد، چوغابافی، گلیم بافی، مشبک چوب، جاجیم بافی و چرم دست دوز در شهرستان الیگودرز و قلم زنی، گلیم بافی، مشبک چوب، چرم دوزی و سرمه دوزی در شهرستان دورود است.

قاسمی ابراز داشت: برگزاری این دوره ها به صورت گسترده است و در شهرستان هایی که دارای کارگاه های آموزشی مشخص یا تعداد متقاضی کافی هستند، برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه اولویت نخست معاونت صنایع دستی لرستان گسترش و احیای صنایع دستی بومی است، اعلام کرد: در بعضی شهرستان ها با توجه به سلیقه هنرجویان و تقاضای بازار از آموزش صنایع دستی دیگر استان ها نیز استقبال می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1158

به "برگزاری دوره آموزش صنایع دستی برای 3600 نفر در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره آموزش صنایع دستی برای 3600 نفر در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید