برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران جهشی کیفی برای احیا و انتشار کتاب بود

به گزارش مجله ابوذریون، شیخ عماد وهبی، مدیر دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره تجربه حضور خود در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: دنیای مجازی و ظرفیت هایش پس از تقاضا عمده ای که نسبت به آن، به ویژه در عصر همه گیری شیوع کرونا به­ وجود آمد، به جهانی برتر و واقع­ بینانه تبدیل شده است؛ اگرچه در این برهه زمانی، کنش و واکنش مردم در فضای واقعی میسر نبود، اما اتمسفر اجتماعی در این روزها به دست فضای مجازی قرار داشت و به ­راحتی مطالبات و کنش ها با یکدیگر رد و بدل می شد.

برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران جهشی کیفی برای احیا و انتشار کتاب بود

وی اضافه کرد: آن­چه موسسه کتاب خانه و ادبیات ایران در برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام داده است، کاری برجسته و یک جهش کیفی برای احیای کتاب و انتشار آن از طریق بخش ­های مختلف موجود در سیستم عامل­ ها و شبکه ­های ارتباطی است.

وهبی گفت: از این رو، برپایی نمایشگاه ­مجازی کتاب تهران و نشست هایی که در قالب وبینار برای ترجمه و نشر کتاب به زبان­ های دیگر از سوی بخش بین الملل نمایشگاه انجام شده است، گام بلندی در راه تقویت کتاب و هم­ افزایی در جهت تبادلات فرهنگی است که به نوبه خود موجب استحکام روابط بین کشورها خواهد شد و این روابط فرهنگی را به جهت توسعه خواهد برد.

به گفته مدیر دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه، ایجاد نمایشگاه مجازی برای ارائه کتاب به علاقه­ مندان کتاب و کتابخوانی در هر نقطه از جهان، گام بلندی است که به اهتمام بالا و تمهیدات پیچیده­ ای نیاز دارد که به ­نوبه خود جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی گفت: پیشنهاد ­می­ کنم این ارتباطات در فضای مجازی در جهت تبادل کتاب، ترجمه و نشر میان ایران و لبنان ادامه یافته و این قبیل همکاری­ ها بیش از پیش پس از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران توسعه پیدا کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1609

به "برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران جهشی کیفی برای احیا و انتشار کتاب بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران جهشی کیفی برای احیا و انتشار کتاب بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید