بشیری: با تدابیر دولت و مجلس، دارو گران نخواهد شد

به گزارش مجله ابوذریون، تهران (پانا) - نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت امیدواریم دولت با استفاده از اختیاری که دارد، با نظارت دقیق و برنامه ریزی بتواند از منابع ارزی و بعلاوه از راهکارهایی که برای حمایت نقدی در نظر گرفته شده، استفاده کند تا مسائل اشخاصی که به دارو احتیاج دارند، کاهش یابد.

بشیری: با تدابیر دولت و مجلس، دارو گران نخواهد شد

فرهاد بشیری در گفت وگو با پانا درخصوص حذف ارز ترجیحی و احتمال افزایش قیمت دارو در سال 1401، اظهار کرد: دو نرخی بودن ارز منشا بسیاری از فسادها و بخش عمده ای از آن نیز ناشی از عدم نظارت دقیق دولت بود.

وی اضافه نمود: تصمیم اخیر مجلس در راستای پیشنهاد دولت بود و دست دولت در راستای حذف ارز ترجیحی باز گذاشته شده است. اگر دولت بخواهد از این اختیار بدون برنامه ریزی استفاده کند، قطعاً تکانه های آن برای مردم زیاد خواهد بود اما امیدواریم که دولت با استفاده از اختیاری که دارد، با نظارت دقیق و برنامه ریزی بتواند از منابع ارزی استفاده کند و از راهکارهایی که مجلس گذاشته است برای حمایت نقدی یا حمایت اقتصادی استفاده کند تا مسائل مردمی که به دارو احتیاج دارند، کاهش یابد.

نماینده پاکدشت در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در سال آینده شاهد افزایش قیمت دارو باشیم؟ گفت: این احتمال وجود دارد اما با تدابیری که مجلس شورای اسلامی و دولت دارند، فکر نمی کنم که گرانی دارو مشهود باشد و به مردم فشار وارد کند.

پیش از این نیز، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 درباره حذف ارز دارو، گفت که در مصوبه مجلس تاکید شده که اگر دولت بنای حذف دارو از سبد ارز ترجیحی را دارد باید هزینه آن را به وسیله بیمه یا روش های دیگر جبران کند، بنابراین اولا به جز بیمه، از روش های دیگر نیز می توان برای جبران هزینه ها استفاده کرد و ثانیا اگر زیرساخت لازم برای جبران افزایش احتاقتصادی هزینه های ناشی از تغییر سیاست ارزی فراهم نگردد، براساس همین مصوبه دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی گردد و در این زمینه دولت نیز حساسیت دارد.

به گفته زارع در متن مصوبه مجلس تصریح شده است که چنانچه دولت میخواهد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف کند باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف نماینده برای کالا های اساسی را به وسیله کالابرگ الکترونیکی در امور پزشکی به وسیله بیمه ها یا طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد به طوری که افراد بتوانند این کالا و خدمات را به نرخ انتها شهریور 1400 و در سقف سهمیه مشخص شده تهیه نمایند این متن کاملا صریح است و اگر با حذف کالایی از سبد ارز ترجیحی دولت قادر به جبران افزایش هزینه های احتاقتصادی آن نباشد، این کالا یا خدمات شامل حذف نمی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2182

به "بشیری: با تدابیر دولت و مجلس، دارو گران نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشیری: با تدابیر دولت و مجلس، دارو گران نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید