بیشترین افزایش عملکرد در سال های اخیر را به روزرسانی گوگل کروم رقم زد

به گزارش مجله ابوذریون، گوگل قصد دارد در نسخه 87 کروم، تغییرات بی سابقه ای در عملکرد و قابلیت های مرورگرش اعمال کند.

بیشترین افزایش عملکرد در سال های اخیر را به روزرسانی گوگل کروم رقم زد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، گوگل همیشه سعی می کند نرم افزارهایش را بهبود بخشد. این بار نوبت به مرورگر این شرکت رسیده است که با تغییرات جدیدی روبرو شود. گوگل ادعا می کند قرار است عملکرد مرورگر آن بیشترین تغییرات را به خود ببیند و عملکردش بی نظیر باشد که با نسل های پیشین مقایسه شدنی نیست. مت ودل، مدیر محصول گوگل، با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: به روزرسانی ماه جاریدرمقایسه با سال های گذشته بیشترین تغییرات را در عملکرد کروم اعمال می کند.

این مسئله نه تنها برای کاربران این مرورگر، بلکه برای سایر افراد نیز هیجان انگیز به نظر می رسد. هنگامی که یکی از شرکت های بزرگ جهان از بهبود بی سابقه عملکرد نرم افزار خود به طورمستقیم صحبت می کند، می توان متوجه خاص بودن این جریان شد. ودل در بخش دیگری از پست خود گفت تغییرات و بهینه سازی های اعمال شده به افزایش کارایی کروم در چندین بخش منجر شده است.

بهبود تب های مرورگر گوگل کروم

تب ها اولین قسمتی هستند که با به روزرسانی جدید ارتقا خواهد یافت. اکنون، کروم تب فعال شما را درمقایسه با دیگر بخش ها در پس زمینه اولویت می دهد که این موضوع استفاده از پردازنده را حداکثر پنج برابر کاهش می دهد و به میزان درخورتوجهی باعث افزایش عمر باتری می شود.

گوگل در سایت Chromium بیشتر وارد جزئیات می شود تا نشان دهد چه تغییراتی برای بهبود تب های مروگر در کروم اعمال کرده است. این مطلب اطلاعاتی درباره اضافه شدن امکاناتی برای جاوا اسکریپت را نیز شامل می شود. در قسمتی از این متن، درباره عملکرد بهبودیافته تب های کروم نوشته شده است: ما این کار را بدون قربانی کردن ویژگی های پس زمینه ای مهم برای کاربران، مانند پخش موسیقی و دریافت اعلان ها انجام داده ایم.

افزایش سرعت عملکرد گوگل کروم

حتی بازکردن اپلیکیشن گوگل کروم نیز باید سریع تر به نظر برسد. این مرورگر اکنون 25 درصد سریع تر از گذشته اجرا می شود. امیدواریم این تغییر به قدری چشمگیر باشد که بتوانیم تفاوت آن را با نسخه های پیشین متوجه شویم. باید به این نکته نیز اشاره کرد که نسخه به روزرسانی شده کروم می تواند صفحه های مختلف را حداکثر 7 درصد سریع تر بارگیری کند. طبق مطالب منتشر شده گوگل، مرورگر کروم تمام این کارها را درمقایسه با قبل با استفاده از انرژی و رم کمتر انجام می دهد.

قابلیت جست وجو در تب های کروم

گوگل در حال اضافه کردن قابلیت جست وجوی تب است. این قابلیت می تواند به ناجی کاربرانی تبدیل شود که کار کردن با مرورگر در تعداد زیادی از صفحه های مختلف غرق می شوند. گوگل با انتشار مطلبی درباره قابلیت جدید مرورگر خود نوشت:

اکنون می توانید فهرستی از تب های باز خود را صرف نظر از پنجره ای مشاهده کنید که در آن قرار دارند. سپس، به سرعت با تایپ کردن گزینه مورد نیاز خود را پیدا کنید. این ویژگی ابتدا در کروم بوک آغاز به کار می کند و سپس به سایر نسخه های دسکتاپ کروم می رسد.

بهبود عملکرد نوار آدرس مرورگر گوگل

قرار است نوار آدرس با قابلیتی که گوگل آن را Chrome Actions می نامد، کمی مفیدتر از گذشته شود. این قابلیت راهی سریع تر برای انجام کارها تنها با چند کلیک است. در توضیحات این قابلیت آمده است:

پیش ازاین، ویرایش رمزهای عبور یا حذف تاریخچه را تایپ می کردید؛ ولی اکنون می توانید مستقیما این کار را از نوار آدرس انجام دهید. اولین مجموعه اقدامات ما که ابتدا در نسخه دسکتاپ موجود می شود، به حفظ حریم خصوصی و امنیت اختصاص کاربران دارد؛ بنابراین، می توانید با چند کلیک آرامش خاطر خود را افزایش دهید.

اضافه شدن قابلیت جدیدی به نام کارت ها

ممکن است به زودی هنگام بازکردن تب جدیدی در کروم، متوجه قابلیت جدیدی به نام کارت ها شوید. گوگل در توضیح این قابلیت گفت:

برای کمک به شما در بازگشت به فعالیت هایی مانند برنامه ریزی یک وعده غذایی، تحقیق درباره خرید هدیه یا انتها دادن به فیلم، به زودی کارت هایی را به تب جدید در کروم اضافه خواهیم کرد. با کلیک روی آن ها، شما به محتوای اخیرا بازدیدشده و مرتبط در وب می روید. این فرایند باعث می شود صرفه جویی وقت شود.

درحال حاضر، کارت های مذکور فقط برای برخی از کاربران در زیر قسمت میان برها ظاهر می شوند. گوگل می گوید که در نظر دارد کارت های متمرکز بر سرگرمی را در سال 2021 به مرورگر خود اضافه کند.

همه این قابلیت ها با هم با به روزرسانی مهمی برای محبوب ترین مرورگر وب جهان اضافه می شود. این به روزرسانی می تواند کاربران پیشین کروم را برای مدت های زیادی راضی نگه دارد و حتی افراد بیشتری را به استفاده از آن ترغیب کند.

قرار است نسخه جدید کروم موسوم به Chrome 87، دقیقا همان روزی منتشر شود که اپل قصد دارد از سرعت چشمگیر و عملکرد کم نظیر سری جدید رایانه های مک M1 خود تعریف کند. حال که از اپل صحبت شد، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که کروم برای macOS آیکون جدیدی دریافت می کند که برای آخرین نسخه Big Sur مناسب تر است. یکی از کاربران با انتشار توییتی در فضای مجازی تصویر نمونه آیکون جدید را به اشتراک گذاشت:

Latest Google Chrome update comes with a new macOS icon that fits better on Big Sur. pic.twitter.com/6oTtDZWLWY

- Chris Welch (@chriswelch) November 17, 2020

بهبود عملکرد مرورگر کروم از دیگر گزینه های موجود جذاب تر است. در جهانی امروز سرعت و عملکرد روان از عوامل مهم هستند و گوگل قصد دارد هر دو آن ها را به نسخه بعدی مرورگر خود اضافه کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1473

به "بیشترین افزایش عملکرد در سال های اخیر را به روزرسانی گوگل کروم رقم زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین افزایش عملکرد در سال های اخیر را به روزرسانی گوگل کروم رقم زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید