تداوم چپاول نفت و گندم سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانانش

به گزارش مجله ابوذریون، خبرگزاری سوریه به نقل از منابع محلی گزارش کرد، نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که هم پیمان آنها هستند اقدام به قاچاق تعداد 38 کامیون و تانکر دیگر حامل گندم و نفت به خارج از سوریه به وسیله گذرگاه الولید نموده اند.

تداوم چپاول نفت و گندم سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانانش

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع این خبرگزاری گفتند، این محموله ها برگرفته از منطقه جزیره استان حسکه که در اشغال آمریکا و نمودها است، هستند.

بر اساس این گزارش ها ادعا شده که شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه این کاروان را در راستاش به سمت گذرگاه الولید که از نظر دولت سوریه به دلیل خارج بودن از کنترل دمشق غیرقانونی است، همراهی نموده اند.

روز شنبه گزارش دیگری منتشر شد مبنی بر این که نیروهای آمریکایی اقدام به وارد کردن 10 تریلی حامل خودروهای هامر از عراق به داخل سوریه نموده و آنها را به سمت رملان در الحسکه برده اند.

سوریه پیشتر به انتشار گزارش درباره جریان ورود هزاران خودروی نظامی، کامیونهای حامل تجهیزات و محموله های نظامی، کامیون های یخچالی و خودروهای حامل مصالح ساختمانی به داخل سوریه به وسیله عراق و در مقابل قاچاقی خارج ساختن صدها کامیون و تانکر از نفت دزدیده شده سوریه و اخیرا نیز گندم پرداخته بود.

چند روز پیش خبرگزاری سانا گزارش کرد، دو کاروان عظیم حاوی مجموعا 88 خودروی مملو از نفت و گندم، سوریه را از دو راستا جداگانه به مقصد عراق ترک نموده اند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان به سیاست دولت قبل از خود در دزدیدن منابع طبیعی و ذخایر گندم از ملت فقیر و گرفتار ناامنی غذایی سوریه ادامه می دهد. در حال حاضر آمریکا و همپیمانان کرد آن دارای کنترل بر بالغ بر 90 درصد از ثروت نفتی سوریه هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1792

به "تداوم چپاول نفت و گندم سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم چپاول نفت و گندم سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید