تمجید لاوروف از ماکرون به خاطر کوشش برای مقابله با روس هراسی

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر خارجه روسیه در یک مصاحبه بیان کرد، رئیس جمهور فرانسه و بعضی دیگر از رهبران اروپایی در کوشش برای به عقب راندن روس هراسی در اتحادیه اروپا هستند.

تمجید لاوروف از ماکرون به خاطر کوشش برای مقابله با روس هراسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به رغم تداوم انتقادهای کشورهای غربی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بابت سخنان او درباره مرگ مغزی ناتو، وزیر خارجه روسیه در جریان یک مصاحبه از مواضع ماکرون و کوشش او برای مقابله با روس هراسی تمجید نموده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با کانال 1 تلویزیون این کشور اعلام نمود، رئیس جمهور فرانسه و بعضی دیگر از رهبران اروپایی در کوشش برای به عقب راندن و پس زدن روایت های روس هراسانه در اتحادیه اروپا هستند.

لاوروف گفت: روسیه-هراسی به فراحد خود رسیده است. من این موضوع را با تاسف گفته ام که هم موضع ناتو و هم اتحادیه اروپا در قبال روسیه توسط یک اقلیت روسیه هراس که صدای بلندی دارد و اغلب پرخاشگر است، تعریف شده است.

او با تاکید بر لزوم کوشش دیپلمات های اروپایی برای مقابله با روایت روس هراسانه اضافه نمود: رئیس جمهور فرانسه دارد چنین کوششی را انجام می دهد همانطور که یک طیف دیگر از رهبران کشورهای دیگر که عضو ناتو و اتحادیه اروپا هستند هم این کار را می نمایند.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که روابط اتحادیه اروپا و روسیه بر سر بحران اوکراین هنوز دچار تنش است و تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه از سال 2014 و همه پرسی منجر به جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به فدراسیون روسیه همچنان پا برجاست.

تمجید لاوروف از ماکرون در حالی بیان شده که سخنان جنجالی رئیس جمهور فرانسه درباره مرگ مغزی ناتو همچنان خبرساز است و کشورهای غربی به شدت از مواضع او درباره ناتو انتقاد نموده اند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 749

به "تمجید لاوروف از ماکرون به خاطر کوشش برای مقابله با روس هراسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید لاوروف از ماکرون به خاطر کوشش برای مقابله با روس هراسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید