شرح کرملین درباره برگزاری نشست سران روسیه ایران ترکیه

به گزارش مجله ابوذریون، سخنگوی کرملین گفت: برگزاری نشست رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، در دستور کار سه کشور واقع شده است ولی هنوز امکان توافق دراین باره با توجه به برنامه کاری رهبران کشورها به وجود نیامده است.

شرح کرملین درباره برگزاری نشست سران روسیه ایران ترکیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که نشست رؤسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه، ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، در دستور کار سه کشور واقع شده است، ولی تا به امروز امکان توافق درباره برگزاری این نشست، به خاطر جدول برنامه کاری رؤسای جمهور به وجود نیامده است.

سخنگوی کرملین گفت: مسلماً امکان چنین ملاقات سه جانبه ای در جریان گفت وگوی ولادیمیر پوتین با رئیس جمهور حسن روحانی مورد آنالیز قرار گرفته است. مسئله این است که طرفین به سادگی نتوانستند به طور کامل در انطباق برنامه های سه رئیس جمهور، پوتین، اردوغان و روحانی به توافق دست یابند.

به گفته پسکوف، با این حال، برگزاری چنین نشستی همچنان در کل دستور کار واقع شده است و هر زمان که توافق درباره برنامه های رهبران سه کشور صورت بگیرد، این اتفاق رخ خواهد داد.

سخنگوی کرملین در اواخر ماه فوریه اعلام نموده بود که هماهنگی جدول برنامه های رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه به وسیله کانال های دیپلماتیک در حال اجرا است، ولی هنوز توافق نهایی در این رابطه به دست نیامده است.

نشست سه جانبه قبلی رؤسای جمهوری کشورهای ضامن صلح در چارچوب فرایند مذاکرات آستانه برای حل وفصل اوضاع سوریه، در ماه سپتامبر 2019 در آنکارا برگزار گردید و طبق توالی قرار است نشست بعدی سران در تهران برگزار گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 967

به "شرح کرملین درباره برگزاری نشست سران روسیه ایران ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح کرملین درباره برگزاری نشست سران روسیه ایران ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید