فراوری 16 هزار تن گوشت و فرآورده های دامی در مهاباد

به گزارش مجله ابوذریون، مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد گفت: 16 هزار تن گوشت و فرآورده های دامی به وسیله عشایر شهرستان مهاباد فراوری شده است.

فراوری 16 هزار تن گوشت و فرآورده های دامی در مهاباد

یوسف فصاحت مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد گفت: عشایر این شهرستان سال جاری 16 هزار تُن گوشت و فرآورده های خام دامی از جمله شیر و پشم فراوری کردند. فراوری 16 هزار تُن گوشت و فرآورده های دامی در مهاباد

وی افزود: عشایر این شهرستان در مجموع 180 هزار رأس دام شامل شش هزار رأس دام سنگین و 174 هزار رأس دام سبک در اختیار دارند و سال جاری شش هزار و 22 تُن گوشت قرمز، 9 هزار و 584 تُن شیر خام و 217 تُن پشم و 3.5 تُن کورک و مو فراوری کردند.

فصاحت توضیح داد: در این شهرستان هزار و 300 خانوار عشایری با بیش از شش هزار و 500 نفر جمعیت زندگی می نمایند که بیشتر به دامپروری و صنایع مربوط به آن مشغول بوده و سهم بزرگی در فراوری گوشت و فرآورده های لبنی دارند.

وی گفت: محصولات فراوری شده به وسیله عشایر این شهرستان با توجه به اینکه بیشتر در تعامل با طبیعت فراوری می شوند از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد افزود: عشایر این شهرستان در فصل بهار دام های خود را به منطقه ها ییلاقی سهند در آذربایجان شرقی، شاهیندژ و منطقه ها ییلاقی جهت سردشت و پیرانشهر از جمله لندشیخان، سری میدان، کارگ وهه رمی، میدان استر و چونه منتقل می نمایند.

وی افزود: عشایر این شهرستان هر سال از 15 خرداد تا 15 شهریور دام های خود را در منطقه ها ییلاقی نگهداری نموده و سپس دام ها را به منطقه ها قشلاقی در روستا های بخش مرکزی از جمله قوپی باباعلی و مجتمع دامپروری جهادآباد مهاباد منتقل می نمایند.

خبرنگاران مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2302

به "فراوری 16 هزار تن گوشت و فرآورده های دامی در مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 16 هزار تن گوشت و فرآورده های دامی در مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید