خبرنگاران بازرگان لبنانی پس از تحمل 3 سال حبس در آمریکا آزاد شد

به گزارش مجله ابوذریون، تهران-خبرنگاران- قاسم تاج الدین بازرگان لبنانی پس از تحمل سه سال حبس در آمریکا به اتهام ارتباط با حزب الله، روز چهارشنبه به لبنان بازگشت.

خبرنگاران بازرگان لبنانی پس از تحمل 3 سال حبس در آمریکا آزاد شد

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، تاج الدین پس از موافقت دستگاه قضایی آمریکا با درخواست وکلای او برای آزادی اش پس از ابتلا به ویروس کرونا امروز صبح وارد بیروت شد.

حکم حبس او در سال 2023 به سرانجام می رسد اما به سبب ابتلای این بازرگان لبنانی به کرونا، دادگاه آمریکا با کاهش مدت زمان حبس او موافقت کرده است.

با وجود گزارش هایی درباره حق تجدیدنظر درباره حکم تاج الدین از سوی وزارت دادگستری آمریکا، منابع نزدیک به خانواده وی، گفتند که این وزارتخانه حق تجدیدنظر در حکم تاج الدین را برای خود محفوظ می داند و فعلا از آن برای لغو حکم قاضی آمریکایی که با آزادی این بازرگان لبنانی موافقت کرده، استفاده نمی کند؛ زیرا او نیز یکی از هزاران زندانی است که دادگاه آمریکا به سبب ابتلایش به کرونا با کاهش مدت زمان محکومیتش موافقت کرده است.

تاج الدین 65ساله در سال 2017توسط مقامات آمریکایی در مراکش ربوده شد. او به جرم دور زدن تحریم های آمریکا و ارتباط با حزب الله به تحمل 5 سال حبس و پرداخت 50 میلیون دلار محکوم شده بود.

او همچنین به حمایت از تروریسم از سوی رسانه های غربی و عربی متهم شده بود و مدعی شده بودند که او وزیر دارایی حزب الله است، اما دادستان کل آمریکا نتوانست مدرکی دال بر اثبات این اتهامات بیابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1255

به "خبرنگاران بازرگان لبنانی پس از تحمل 3 سال حبس در آمریکا آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازرگان لبنانی پس از تحمل 3 سال حبس در آمریکا آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید