توسعه سویه امیکرون و تمدید قرنطینه ها

به گزارش مجله ابوذریون، بسیاری از کشورها در آستانه سال نو میلادی و تعطیلات کریسمس،با پیدایش و توسعه سویه تازه ویروس کرونا اومیکرون در سطح هشدار بالا قرار گرفتند و تمهیدات تازهی از جمله بازگشت به قرنطینه ها و تاخیر در بازگشایی ها را در نظر می گیرند.

توسعه سویه امیکرون و تمدید قرنطینه ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابتلا به سویه نو ویروس کرونا اومیکرون در سراسر اروپا، آمریکا و آسیا بسیار سریع در حال توسعه و چند برابر شدن است. برای مثال در ژاپن، ابتلای خوشه ای افراد در یک پایگاه ارتش به دستکم 180 مورد رسیده است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا در آستانه سال نو میلادی و تعطیلات کریسمس در شرایط هشدار بالا قرار گرفتند. بحران اخیر در دنیا بر روی بازارهای مالی باز هم تاثیر گذاشته و حالا بار دیگر نگرانی هایی درباره تاثیر آن بر روی بهبود شرایط مالی دنیا پس از مدتی طولانی که از شروع همه گیری کرونا گذشته، پیش آمده است.

گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است امروز نیوزیلند به علت توسعه سریع سویه اومیکرون برنامه های بازگشایی مرزهای بین المللی خود را به تعویق انداخته است و بعضی کشورهای دیگر نیز اقداماتی در جهت فاصله گذاری اجتماعی را بازگردانده اند.

کریس هیپکینز وزیر مقابله با کرونا در نیوزیلند طی کنفرانس خبری بیان کرد کشورش بازگشایی مرزهای بین المللی را تا سرانجام ماه فوریه به تعویق می اندازد. این در حالی است که دولت نیوزیلند پیش از این گفته بود سفرهای بدون قرنطینه برای شهروندان نیوزیلندی و ساکنان استرالیا در اواسط ماه ژانویه و برای دیگر گردشگران خارجی تا ماه آوریل برداشته می شود.

وی در ادامه سخنانش اضافه نمود: گرچه تردیدی نیست که این اقدامات مردم را در آستانه تعطیلات سال نو ناامید می نماید، اما سازگاری با تغییرات بسیار مهم است. تمامی شواهد تا کنون نشان می دهد سویه اومیکرون مسری تر از سویه دلتاست.

این کشور بعلاوه مدت قرنطینه را از یک هفته به 10 روز افزایش داد و تست شناسایی ویروس برای مسافرت به این کشور از 72 ساعت به 48 ساعت تغییر کرد.

سازمان هواپیمایی این کشور نیز از لغو 120 پرواز تا سرانجام ماه فوریه اطلاع داد که بر 27 هزار مشتری تاثیر می گذارد.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند گفت، تصمیم ها اتخاذ شده تا دولت زمان بیشتری برای آمادگی و مقابله با سویه اومیکرون داشته باشد. این کشور تا کنون 22 مورد مبتلا به اومیکرون را شناسایی نموده اما تمام این افراد در مکان های مرزی قرنطینه ای می باشند و هنوز موردی در جامعه محلی گزارش نشده است.

برپایه گزارش رویترز، در سنگاپور وزارت بهداشت در حال تحقیق و انجام تست در یک باشگاه ورزشی است تا معین شود آیا سویه نو ویروس کرونا اومیکرون منجر به ابتلای خوشه ای افراد به کرونا شده است یا خیر.

وزیر بهداشت سنگاپور امروز گفت با توجه به سرعت و سرایت بالای سویه نو ویروس کرونا در سراسر دنیا، ما نیز باید انتظار داشته باشیم تا در جامعه خود شاهد شناسایی موارد مبتلا به این ویروس باشیم.

توسعه دنیای اومیکرون و تمدید قرنطینه ها

بعلاوه به گزارش پایگاه خبری اورآسیا ریویو در آمریکا نیز با سرعتی قابل ملاحظه، سویه نو ویروس کرونا اومیکرون در حال توسعه است و مقامات این کشور بیان کردند روز گذشته مردی در تگزاس که واکسن دریافت ننموده بود، بر اثر ابتلا به اومیکرون در گذشت. مردم در این کشورها در صف های طولانی تست شناسایی می خواهند مطمئن شوند برای سال نو و تعطیلات مبتلا به ویروس اومیکرون نباشند.

دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا و مشاور بایدن با پیدایش سویه نو اومیکرون درباره رکورد مرگ افرادی که واکسن نزدند هشدار داد. همزمان جو بایدن نیز گفت زمستان مرگبار برای افرادی که واکسن نزدند در راه است.

در روزهای اخیر کره جنوبی، هلند، آلمان و ایرلند اقداماتی برای فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه های کامل یا جزئی را در دستور کار خود قرار دادند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز گذشته بیان کرد شرایط باافزایش بستری شدن افراد در بیمارستان های لندن بسیار جدی و سخت است. او در ادامه با درخواست از دولت برای ممنوعیت تجمع در اماکن سرپوشیده و محدود کردن گردشگری گفت در حال آنالیز شرایط هستیم اما تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

بدین ترتیب در استرالیا نیز مانند سایر نقاط دنیا، آمار مبتلایان به سویه نو اومیکرون افزایش یافته است. این در حالی است که بستری شدن در بیمارستان ها تقریبا پایین به جای مانده است.

با این وجود اسکات موریسون نخست وزیر این کشور گفت از این پس محدود شدن توسعه ویروس کرونا مسئولیت تک تک افراد جامعه است و دولت این کشور دیگر به اقدامات شدید و سختگیرانه قرنطینه و محدودیت های کرونایی برنمی شود. به جای آن احساس مسئولیت فردی باید در زندگی با ویروس کرونا موجب مهار و مقابله با این همه گیری شود.

بسیاری از مقامات رسمی و رهبران کشورها بر اهمیت تزریق دُز تقویتی واکسن کرونا برای مقابله با سویه نو اومیکرون تاکید کردند. سویه اومیکرون اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ شناسایی شد و تا کنون در دستکم 89 کشور ابتلا به این ویروس گزارش شده است. هنوز درجه شدت این بیماری بر اثر ابتلا به سویه نو معین نیست اما سازمان دنیای بهداشت درباره توسعه سریع تر آن نسبت به سویه دلتا هشدار داده است.

به نظر می رسد برای بسیاری افراد در سراسر دنیا اومیکرون مانع برگزاری جشن های سنتی سرانجام سال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2079

به "توسعه سویه امیکرون و تمدید قرنطینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه سویه امیکرون و تمدید قرنطینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید