خبرنگاران وزیر خارجه آلمان: برجام در راستای منافع اروپا و دنیا است

به گزارش مجله ابوذریون، تهران- خبرنگاران- هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: حفظ توافق هسته ای با ایران در راستای منافع امنیتی مشترک اروپا و دنیا است.

خبرنگاران وزیر خارجه آلمان: برجام در راستای منافع اروپا و دنیا است

با ما سفر کنید و با تور نوروز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط، ماس گفت: توافق هسته ای وین، تنها مکانیسم موجود ما برای مهار برنامه هسته ای ایران و نگه داشتن آن تحت نظارت و رصد است؛ چرا که قوانین کنترل و شفافیت وضع شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی جامع ترین قوانین در دنیا هستند.

وی افزود: حفظ این توافق، در راستای منافع امنیتی مشترک اروپا و دنیا و به نفع حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه است.

وزیر خارجه آلمان افزود: با این حال، این تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که ایران به مسؤولیت هایش پایبند باشد و اجرای تعهداتش در چهارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بدون کم و کاست ادامه دهد. ما قویاً از این اقدام حمایت می کنیم.

ماس در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد شرایط در خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: بایستی که مذاکرات مستقیمی میان طرف های مؤثر منطقه ای برای جلوگیری از ورود به تنش انجام گردد و در این زمینه آلمان آماده حمایت از اقداماتی کاست که باعث کاهش تنش و تقویت مذاکرات گردد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه سال 1397 کشورش را از برجام خارج کرد و به مشارکت واشنگتن در این توافق انتها داد. او سپس همه تحریم های برطرف شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند؛ اقدامی که خلاف قوانین بین المللی و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت در تایید برجام بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1401

به "خبرنگاران وزیر خارجه آلمان: برجام در راستای منافع اروپا و دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر خارجه آلمان: برجام در راستای منافع اروپا و دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید