خبرنگاران 450 میلیارد تومان ماهانه به مستمری بگیران انزلی پرداخت می گردد

به گزارش مجله ابوذریون، رشت-خبرنگاران-مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از پرداخت ماهانه 450 میلیارد تومان به مستمری بگیران شهرستان بندرانزلی اطلاع داد و اضافه کرد:12 هزار و 200 نفر مستمری بگیر مستقیم در انزلی وجود دارد که با افراد تحت پوشش این رقم به 24 هزار نفر می رسد.

خبرنگاران 450 میلیارد تومان ماهانه به مستمری بگیران انزلی پرداخت می گردد

علی حسین نژاد روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان در فرمانداری انزلی گفت: در شهرستان بندرانزلی 65 درصد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند در حالیکه میانگین کشوری در این زمینه 52 درصد است .

وی با بیان اینکه ماهانه 600 نفر در انزلی مقرری بیمه بیکاری دریافت می نمایند اضافه نمود: افرادی که به تامین اجتماعی مراجعه می نمایند عموما مطالبه گر هستند .

وی در ادامه از اجرای طرح 3070 در شرایط سخت مالی حاضر با توجه به جهت تحریم های ظالمانه اطلاع داد و خاطر نشان کرد: 30 طرح اولویت دار در سازمان تامین اجتماعی اجرا می گردد.

حسین نژاد تاکید نمود: بر اساس این طرح 30 وظیفه تامین اجتماعی در حال عملیاتی شدن به طور غیر حضوری است که 20 طرح تا سرانجام بهمن رونمایی شده و 10 طرح دیگر نیز عملیاتی خواهد شد.

وی این طرح را در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا اعلام و توضیح داد : سالانه 94میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد که با اجرای طرح مذکور مراجعه حضوری 70 میلیون نفر به سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور کاهش می یابد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه گفت:در استان گیلان یک میلیارد و 900میلیون تومان در بخش اشتغال، وام کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.

حسین نحوی نژاد توضیح داد: همچنین این سازمان تا به امروز یک میلیارد تومان در حوزه پیشگیری ، توانبخشی و اجتماعی برای جهیزیه ، مسکن پرداخت نموده است.

وی اظهار داشت: بهزیستی یک سازمان تک ماموریتی نیست و سازمانی بین بخشی و فرابخشی است . به طور مثال برای رسیدگی به آسیب هایی مانند خودکشی ،طلاق ، کودک آزاری ، سالمند آزاری نیازمند همکاری دستگاههای حاکمیتی است. قدرت هماهنگ نمایندگی مطلوب و تعامل مثبت با نماینده عالی دولت و سایر کنشگران این عرصه در این زمینه راه گشاست.

وی با اشاره به مسائل بهزیستی در مورد تامین اقلام بهداشتی جهت مقابله با کرونا گفت : بهزیستی با یاری خیرین ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان توانست 9 میلیارد تومان اعتبار جذب و در این بخش هزینه کند.

در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گفت: مراکز فنی و حرفه ای این شهرستان 65 هزار نفر ساعت برای مراکز دولتی و 70هزار نفر ساعت برای مراکز خصوصی کلاس های آموزش برگزار نموده اند.

محمد حسینی با اشاره به کمبود مربی در مراکز فنی و حرفه ای انزلی نیز گفت : در 2 سال گذشته 83 مربی بازنشته شدند که 90 درصد این مربیان از آموزش فنی و حرفه ای بوده اند و این امر موجب شده متاسفانه در سه کارگاه فنی و حرفه ای این شهرستان با کمبود مربی روبرو باشیم.

وی یاد آور شد : سال جاری یک دستگاه موتور دریایی برای مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان خریداری شد و از بخش خصوصی برای بهره گیری در آموزش دریایی دعوت شده است .

وی اظهار داشت: متاسفانه نگاه پایه ای به آموزش و فنی و حرفه ای وجود ندارد و در بحث بودجه سال 99 تنها یک درصد به بخش آموزش فنی و حرفه ای اختصاص یافته است ، این درحالیست که در سایر کشورهای دنیا آموزش فنی و حرفه ای از صندلی ویژه ای برخوردار می باشد. آموزش فنی و حرفه ای هزینه بر بوده و قانون در این جهت باید تقویت گردد.

مدیر صندوق کار آفرینی امید نیز در این جلسه معرفی شده های روستایی جهت ایجاد اشتغال روستایی را یک میلیارد و 880میلیون تومان اعلام و توضیح داد : این درحالیست که سهم شهرستان بندرانزلی از اشتغال روستایی چهار میلیارد و 300 میلیون تومان است.

مرتضی شهبازی علت این امر را بافت روستایی کم جمعیت شهرستان بندرانزلی عنوان و خاطر نشان کرد: درصورت معرفی افراد جدید، آماده پرداخت تسهیلات در این بخش هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1614

به "خبرنگاران 450 میلیارد تومان ماهانه به مستمری بگیران انزلی پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 450 میلیارد تومان ماهانه به مستمری بگیران انزلی پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید