آشنایی با غذاهای خوشمزه کانادایی

به گزارش مجله ابوذریون، کانادا غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها فقط برای ناحیه‌ای خاص هستند و برخی دیگر در همه جای این کشور استفاده می‌شوند. با این حال، غذاهای کانادایی آنقدر معروف نیستند که وقتی به این کشور فکر کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان بیاید غذاهای آن باشد

آشنایی با غذاهای خوشمزه کانادایی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

باناک (Bannock)

شناختن اینکه نخستین بار باناک در کدام کشور به وجود آمد کمی دشوار است. ساکنانی که در اوایل در سرزمین کانادا زندگی می‌کردند، قدمت‌ها قبل از آمدن اروپایی‌ها، نان باناک را با استفاده از آرد گیاهی تهیه می‌کردند. با این حال، در آن زمان از آرد گندم برای تهیهٔ این نان استفاده نمی‌شد. باناک یکی از نان‌های سریع و آسان است که از جوانه‌های غلات تهیه می‌شود و مجموعه‌ای از طعم‌ها را در خود جای داده است. این نان، که در کانادا به طور گسترده‌ای مصرف می‌شود، معمولاً با عسل یا مربا سرو می‌شود.

پوتاین (Poutine)

در واقع پوتاین یک غذای سیب‌زمینی سرخ‌کرده به همراه تکه‌های کوچک پنیر است که روی آن سسی از آب گوشت به ریخته می‌شود و طعم بسیار دلپذیری به وجود می‌آورد. این غذا، که به عنوان یک نوع فست‌فود شناخته می‌شود، در تمامی شهرها و مناطق شمالی کانادا تهیه می‌شود، اما برای اولین بار در شهر کبک متولد شد. بنابراین، لذیذ‌ترین پوتاین را می‌توان در همین شهر یافت. برای تجربه این غذا، به رستوران La Banquise در کبک بروید، که مشهورترین رستوران پوتاین در این شهر است. در این رستوران، پوتاین به همراه گواکاموله، گوشت و سبزیجات سرخ‌شده نیز سرو می‌شود.

کباب ترکی

عنوان "کباب ترکی" به وضوح نشان می‌دهد که اصالت آن به ترکیه تعلق دارد. اما ممکن است بپرسید که چرا این غذا در فهرست غذاهای کانادا آمده است؟ اگرچه این غذا اصالت کانادایی ندارد، اما به یکی از غذاهای محبوب سواحل شرقی کانادا تبدیل شده است. اگر به استان نوا اسکوشیا و شهر هالیفاکس ساعت 2 صبح بروید و اشتهای شما به سمت خوردن غذا برود، انتخابی بهتر از کباب ترکی نخواهید داشت! در این غذا، گوشت به همراه گوجه را در نان نازک پیتا پیچیده و روی آن یک سس غلیظ و شیرین ریخته می‌شود.

تورتیری (Toutiere)

تورتوری یک نوع پای گوشت است که در شهر کبک در جشن‌هایی مانند کریسمس یا تعطیلات مختلف تهیه می‌شود. اگرچه پای گوشت معمولی ترکیبی از گوشت و انواع مختلف سبزیجات است، اما در تورتیری، گوشت را با یک پوشش شیرین و روغنی پوشانده می‌شود.

گوشت دودی

مونترال کانادا به عنوان یک کشور پذیرای مهاجران از سراسر جهان شناخته می‌شود و تأثیر این تنوع در تاریخچه آشپزی کانادا بسیار آشکار است. غذای گوشت دودی نیز توسط مهاجران اروپای شرقی وارد این کشور شد و اکنون در تمام شهرهای کانادا تهیه می‌شود، اما خوشمزگی آن در مونترال بهترین حالت خود را به خود اختصاص داده است.

دونات بیگل مونترال

مدت‌هاست که فروشگاه‌های شیرینی‌فروشی در مونترال و نیویورک در تلاشند تا بهترین نسخه‌های بیگل را تهیه کنند و در یک رقابت فراموش‌نشدنی قرار دارند. با این حال، برای تجربه‌ی واقعی این دونات، به نانوایی به نام فیرمونت در مونترال سر بزنید. در اینجا، برای تهیه دونات، خمیر را به شکل حلقه‌های کوچک تهیه کرده و قبل از پختن، آنها را در آب جوش می‌اندازند تا مزه‌ی منحصر به فردی ایجاد شود.

انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 221

به "آشنایی با غذاهای خوشمزه کانادایی" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با غذاهای خوشمزه کانادایی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای خوشمزه کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید