ده سال زندان برای روزنامه نگار منتقد پادشاه تایلند

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران : سردبیر یک مجله تایلندی امروز به اتهام توهین به خانواده پادشاهی این کشور به 10 سال زندان محکوم شد.

ده سال زندان برای روزنامه نگار منتقد پادشاه تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ سردبیر یک مجله تایلندی امروز به اتهام توهین به خانواده پادشاهی این کشور به 10 سال زندان محکوم شد.

سومیوت پروکساکاسمسوک سردبیر مجله صدای مستضعفان در سال2010 مقاله ای منتشر کرد که در آن از خانواده پادشاهی انتقاد شده بود.

دادستان عمومی وی را به اتهام نقض قانون خیانت علیه حکومت یا بند 112 قانون جزای تایلند که می گوید هر کس به بدنام کردن، توهین و یا تهدید پادشاه، ملکه، جانشین و یا نایب السلطنه بپردازد، به مجازات حبس از سه تا پانزده سال محکوم خواهدشد دستگیر کرد.

وی از هنگام بازداشتش توسط ماموران اداره رسیدگی ویژه در آوریل 2011، به مدت بیش از هشت ماه است که در بازداشت بسر می برد. درخواست وی برای استفاده از قرار وثیقه، برای چهارمین بار در تاریخ 1 نوامبر 2011 رد شده بود.

سومیوت به خاطر فعالیت هایش در دفاع از جنبش کارگران و حق آزادی، در تایلند و نیز در صحنه بین المللی به چهره شناخته شده ای تبدیل شده است.

قاضی پرونده در توجیه حکم خود گفته است که متهم به عنوان یک روزنامه نگار وظفیه داشت مقاله را پیش از انتشار آنالیز کند، اما با وجود این که از توهین به خانواده پادشاهی در مقاله آگاهی داشت اجازه انتشار آن را داده بود.

گروه های مدافع حقوق بشر با انتقاد از قوانین آزادی بیان در تایلند می گویند، نخبگان حاکم از این قانون برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 338

به "ده سال زندان برای روزنامه نگار منتقد پادشاه تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده سال زندان برای روزنامه نگار منتقد پادشاه تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید