دولت جدید لبنان تا یک ماه و نیم دیگر تشکیل می گردد

به گزارش مجله ابوذریون، نخست وزیر مکلف لبنان امروز (یکشنبه) اظهار داشت، دولت جدید را ظرف چهار تا شش هفته آینده تشکیل می دهد.

دولت جدید لبنان تا یک ماه و نیم دیگر تشکیل می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسان دیاب که پنجشنبه گذشته (28 آذر) با رأی ائتلاف های مجلسی و دستور رسمی میشل عون رئیس جمهور لبنان مأمور به تشکیل دولت شده، امروز (یکشنبه) گفت، گفت وگوها در این خصوص شروع شده و دولت جدید ظرف چهار تا شش هفته تشکیل خواهد شد.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، وی اضافه کرد که با نبیه بری رئیس مجلس درباره ماهیت دولت و تعداد وزرا و نیز برنامه دولت برای مقابله با فساد و شکوفایی مالی صحبت نموده است.

دیاب که دیروز بر تشکیل دولت تکنوکرات تأکید نموده بود، امروز بار دیگر گفت، لبنان نیازمند یک دولت مستقل با افراد متخصص است و هدف وی تشکیل دولتی کوچک متشکل از 20 وزیر است.

حسان دیاب از مجموع 128 رأی در مجلس، 69 رأی را آز آن خود کرد. وی متولد شش ژانویه 1959 در بیروت است و در دولت نجیب میقاتی در سال 2011 وزیر آموزش عالی بوده است.

وی دیروز رایزنی های غیرالزام آور را با قوای مختلف سیاسی و فراکسیون های مجلسی برای تشکیل دولت انجام داد.

پس از این دیدارهای فراکسیون وابسته به جریان المستقبل، فراکسیون وابسته به القوات اللبنانیه و فراکسیون وابسته به التقدمی الاشتراکی گفتند در دولت جدید مشارکت نخواهند کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 751

به "دولت جدید لبنان تا یک ماه و نیم دیگر تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید لبنان تا یک ماه و نیم دیگر تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید