رایزنی اوپک با WHO برای برگزاری نشست وین

به گزارش مجله ابوذریون، اوپک روز دوشنبه پس از مشاوره با سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره برگزاری نشست رسمی وزیران خود در هفته جاری تصمیم خواهد گرفت.

رایزنی اوپک با WHO برای برگزاری نشست وین

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان 23 کشوری که اعضای گروه اوپک پلاس هستند قرار است روزهای پنج شنبه و آدینه پنجم و ششم مارس در وین ملاقات نمایند.

منابع مطلع در اوپک به پلاتس اظهار کردند اوپک با سازمان دنیای بهداشت درباره این که آیا نشست مذکور تهدیدی برای سلامتی ایجاد خواهد نمود، مشورت خواهد نمود. نمایندگان دولت اتریش اظهار نموده اند که در فرایند تصمیم گیری برای برگزاری نشست اوپک پلاس شرکت نخواهند کرد.

به گفته منابع مطلع، برگزاری نشست وین به صورت کنفرانس از راه دور یکی از گزینه های مورد آنالیز است.

سخنگوی وزارت خارجه اتریش اظهار داشت هیچ محدودیت کلی از طرف اتریش اعمال نشده است. با این حال اگر قرار است این نشست برگزار گردد، تنها می تواند توسط اوپک تایید گردد.

تصمیم برای به تاخیر انداختن برگزاری این نشست آینده توافق کاهش فراوری 1.7 میلیون بشکه در روز میان اوپک و متحدانش را معلق نگه می دارد.

به گفته منابع مطلع، این توافق در سرانجام مارس منقضی می گردد و در شرایطی که قیمتهای نفت به دلیل انتظار برای افت تقاضا، به شدت سقوط نموده است عربستان سعودی این گروه را برای کاهش فراوری به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر حداقل تا ژوئن تحت فشار قرار داده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز یکشنبه با اعلام این که قیمت فعلی نفت برای نیازهای بودجه روسیه قابل قبول است، از ادامه همکاری در چارچوب توافق اوپک پلاس برای تضمین ثبات بازار و مبارزه با تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد دنیای حمایت کرد. اظهارات وی نشان داد که اوپک در هفته جاری با مذاکرات دشواری با متحد کلیدی خود روبرو خواهد بود.

بازار نفت روز آدینه در پایینترین قیمت 14 ماه گذشته بسته شد. سازمان دنیای بهداشت روز آدینه با اعلام ابتلای بیش از 85 هزار به ویروس کرونا و مرگ بیش از 3000 هزار نفر در دنیا، ارزیابی ریسک خود از این اپیدمی را به سطح بسیار بالایی افزایش داد.

ناظران باسابقه اوپک می گویند هر گونه تصمیم برای به تاخیر انداختن نشست هفته جاری، نخستین بار در تاریخ 60 ساله این گروه صادرنماینده نفت خواهد بود که نشست رسمی به دلیل رویدادهای خارج از این گروه لغو خواهد شد. کنفرانس انرژی سراویک که قرار بود از نهم تا 13 مارس در هیوستون آمریکا برگزار گردد به دلیل نگرانی از تهدیدات سلامتی ناشی از اپیدمی ویروس کرونا، روز یکشنبه لغو شد.

یک منبع مطلع که مایل نبود نامش فاش گردد اظهار کرد بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران قرار است با همراهان اندکی در نشست اوپک شرکت کند.

بر اساس گزارش پلاتس، شیوع ویروس کرونا علاوه بر ایران در کویت، عراق، بحرین و عمان هم گزارش شده است. ویروس کرونا در وین هم گزارش شده و هشت مورد ابتلا به این ویروس در روز یکشنبه تایید شدند اما هنوز محدودیتهای سفر وضع نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 964

به "رایزنی اوپک با WHO برای برگزاری نشست وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی اوپک با WHO برای برگزاری نشست وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید