روسیه به مورالس پشت کرد

به گزارش مجله ابوذریون، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود: مسکو سناتور جنین آنیه س را به عنوان رئیس جمهوری موقت بولیوی به رسمیت می شناسد.

روسیه به مورالس پشت کرد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه پنج شنبه 23 آبان به خبرنگاران گفت: ما آنیه س، نائب رئیس سنای بولیوی را به عنوان رئیس جمهوری بولیوی به رسمیت می شناسیم اما نگران عدم اعتماد به او در مجلس این کشور هستیم.

او اضافه نمود: ما به معیارهای حقوقی توجه می کنیم که براساس آن، این مقام (آنیه س) در صورتی که مقام های بالادست او نتوانند کفیل مقام رئیس جمهور شوند عهده دار این مقام می گردد ...

نائب رئیس سنای بولیوی و رهبر مخالفان دولت این کشور سه شنبه خاطرنشان کرد که به صورت موقت زمام امور بولیوی را برعهده می گیرد.

  • رئیس سنا رئیس جمهوری موقت بولیوی شد
  • مورالس اعلام ریاست جمهوری موقت رئیس سنا را محکوم کرد

در همین حال اوو مورالس برای جلوگیری از تشدید خشونت ها از مقام خود کناره گیری کرد و به همراه شماری از مقام های دولت سابق این کشور به مکزیک پناهنده شد.

ریابکوف گفت که در هنگام تایید نامزدی آنیه س برای مقام رئیس جمهوری این کشور، او نتوانست رای اکثریت نمایندگان مجلس را به دست بیاورد و مسکو به این نکته توجه می نماید.

او اضافه نمود: اما این واقعیت را درک می کنیم که آنیه س تا برگزاری انتخابات جدید در مقام رئیس جمهوری بولیوی خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 669

به "روسیه به مورالس پشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به مورالس پشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید