زخمه بر فولاد به شبکه مستند رسید

به گزارش مجله ابوذریون، تهران (پانا) - زخمه بر فولاد به تهیه کنندگی سیدعلیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز محصول شبکه مستند شنبه 27 شهریور ساعت 18 پخش می گردد.

زخمه بر فولاد به شبکه مستند رسید

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، حسینی در این باره گفت: زخمه بر فولاد پرتره ای از حسین اکبری استاد تمام عیار قلم زنی روی فولاد است، آزاده سرافرازی که این ثروت بزرگ هنری اش را از روزهای اسارت به یادگار دارد.

وی اضافه کرد: اکبری کارآفرین خلاقی است که در دوران اسارت در اردوگاه بعثی ها در دهه شصت، ساخت آثار هنری از فولاد را در شرایط سخت تجربه نموده است. او پس از آزادی این حرفه را توسعه داده و با آموزش و ایجاد کار برای جوانان در شهرری و حومه به معیشت آنها رونق داده است و حالا آثار هنری او در کشورهای منطقه مورد استقبال قرارگرفته است.

حسینی با بیان اینکه طرح این مستند 30 دقیقه ای را محبوبه کلانتری پژوهشگر پیشنهاد نموده است، گفت: تحقیق و پژوهش زخمه بر فولاد سال 98 به سفارش شبکه مستند شروع شد، سال 99 با توسعه ویروس کرونا کار فراوری فیلم با مشکل روبرو شد ولی باتمهیداتی در شهرستان ری که محل زندگی و کارگاه استاد اکبری است فیلمبرداری را شروع کردیم و مراحل تدوین و فنی فیلم هم در سال 1400 تمام شد.

این تهیه کنده اضافه کرد: در این فیلم حسین اکبری خاطراتش از اردوگاههای ارتش بعثی ها و نحوه آموزش و تمرین و ساخت آثار هنری ابتدایی با سیم خاردار و امکانات اولیه را بازگو می نماید؛ هنرمندی که پس از بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به کشور با پشتکار و انرژی و خلاقیت به توسعه این هنر سنتی وساخت صنایع دستی فولادی را ادامه داده و طی سی سال گذشته به آموزش جوانان و کارآفرینی در منطقه شهر ری و حومه پرداخته است.

مستند زخمه بر فولاد و مستند زلال آبی آسمان که شنبه گذشته از شبکه مستند پخش شد دو فیلم از مجموعه مستند کار از نو به تهیه کنندگی سید علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز است.

پژوهش و نگارش زخمه بر فولاد برعهده محبوبه کلانتری است و از دیگر عوامل آن می توان به فیلمبردار: پویان لایی، صدابردار :حبیب محمدی و مدیر فراوری و عکاس: حمیدرضا سهرابی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1945

به "زخمه بر فولاد به شبکه مستند رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخمه بر فولاد به شبکه مستند رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید