سال 2015، کم خطر ترین سال برای پروازها طی 5 سال اخیر

به گزارش مجله ابوذریون، سوانح هوایی سالانه جان صدها تن را می گیرد. با این وجود طبق گزارش یاتا در سال 2015 شاهد کاهش این حوادث نسبت به 5 سال اخیر بوده ایم. البته این آمار بدون درنظرگرفتن 2 سانحه بزرگ هواپیماهای جرمن وینگز (Germanwings) و متروجت (Metrojet) منتشرشده است. برای مشاهده جزییات خبر با خبرنگاران همراه باشید.

سال 2015، کم خطر ترین سال برای پروازها طی 5 سال اخیر

شاید شما در مورد این که درپرواز بعدی تان زنده خواهید ماند یا خیر ، نگران نباشید. طبق گزارش ایمنی سالانه که سازمان حمل و نقل هوایی بین المللی منتشر کرده است، در سال 2015 ، از میان 37.6 میلیون پرواز، فقط 65 سانحه هوایی در جهان رخ داده است که فقط 4 سانحه تلفات به همراه داشته و هواپیمایشان از نوع توربین دار بوده است.

آمار سوانح سفرهای هوایی

در 5 سال اخیر به طور میانه در هر سال 90 سانحه هوایی رخ داده که این امر طبق گزارش یاتا (IATA) سال 2015 را به سال امنی برای خطوط هوایی تبدیل کرده است. اما این انجمن 2 سانحه مهم و فاجعه آمیز جرمن وینگز و متروجت را در نظر نمی گیرد؛ چون دلیل این سوانح دست کاری عمدی و غیر قانونی در نظر گرفته شده است. در ماه مارس یک کمک خلبان شرکت جرمن وینگز، به قصد خودکشی باعث سقوط پرواز 9525 در کوه های آلپ فرانسه شد؛ سانحه ای که در آن 140 نفر جان باختند. در ماه اکتبر نیز یک فروند هواپیمای خطوط هوایی متروجت در مصر سقوط کرد که باعث مرگ بیش از 220 نفر شد. در ماه نوامبر، مقامات روسی به این نتیجه رسیدند که یک بمب در هواپیما کارگذاشته شده بود.

تونی تایلر، مدیر عامل یاتا طی بیانیه ای گفت:

صنعت هوایی برای بالا بردن سطح امنیت، سخت تلاش می کند -که به احتمال زیاد دلیل حادثه متروجت بوده- و هم چنین به مساله سلامت روانی اهمیت زیادی خواهد داد.

این انجمن ارقام فوق را قبل از نمایشگاه هوایی سنگاپور که این هفته برگزار می شود، منتشر کرد.

منبع: QUARTZ

منبع: کجارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2073

به "سال 2015، کم خطر ترین سال برای پروازها طی 5 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 2015، کم خطر ترین سال برای پروازها طی 5 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید