شروط جریان حکمت ملی برای پذیرش پیش نویس قانون انتخابات عراق

به گزارش مجله ابوذریون، فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق، برای پذیرش قانون انتخابات جدید، سه شرط را طرح کرد که مهمترین آن، نامزدی انفرادی اشخاص در انتخابات پارلمانی آینده است.

شروط جریان حکمت ملی برای پذیرش پیش نویس قانون انتخابات عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فراکسیون مجلسی جریان حکمت ملی به رهبری عمار الحکیم، امروز (چهارشنبه 11 دسامبر)، سه شرط برای موافقت با قانون انتخابات جدید کشور که قرار است در مجلس تصویب شود، گفت.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، فالح الساری رئیس این فراکسیون طی یک کنفرانس خبری گفت: فراکسیون حکمت بر موضع ثابت خود درباره قانون انتخابات مجلس که در ادامه می آید؛ تاکید دارد.

1- تقسیم هر استان به چند دایره انتخاباتی با تعداد کرسی هایی اختصاصی به عبارت دیگر هر کرسی مجلسی متعلق به یک دایره انتخاباتی باشد. این امر برای شهفرایندان و افراد مستقل در کشور، یک فرصت به شمار می رود.

2- نامزدی کاملا فردی باشد و پیروز کسی است که صد در صد، بیشترین رأی را کسب کرده باشد.

3- شمار اعضای مجلس کاهش یابد و همان گونه که در پیش نویس قانون انتخابات آمده، باید بر اساس اصلاح قانون اساسی این امر محقق شود.

وی از کلیه گروه های سیاسی خواست تا مسئولیت خود را با حضور در نشست مهم امروز مجلس برای تصویب قانون انتخابات، بپذیرند به ویژه که این امر با فراخوان مرجعیت عالی شیعیان و تظاهرات کنندگان حاضر در میدان های اعتراض همسو است و به منزله آماده شده برای انتخابات زودهنگام است.

قرار است مجلس عراق، امروز (چهارشنبه 11 دسامبر)، نشستی را برای تصویب پیش نویس قانون انتخابات برگزار کند. پیشتر سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، نقشه راهی را برای پاسخگویی به مطالبات معترضان ارائه کرده بود و خواستار تسریع فرایند انتخاب نخست وزیر مستقل و مقبول مردم، تشکیل دولت انتقالی به دور از دخالت های خارجی، تصویب قانون عادلانه انتخابات و تشکیل کمیساریای مستقل و سالم و تدارک برای برگزاری انتخابات زودهنگام شده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 720

به "شروط جریان حکمت ملی برای پذیرش پیش نویس قانون انتخابات عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط جریان حکمت ملی برای پذیرش پیش نویس قانون انتخابات عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید