شمار مبتلایان به کرونا از نیم میلیون گذشت؛ آمریکا در صدر ، چین مرزهایش را بست

به گزارش مجله ابوذریون، شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا به بیش از 526000 مورد رسید و شمار بیماران کووید-19 در آمریکا از چین و ایتالیا پیشی گرفت.

شمار مبتلایان به کرونا از نیم میلیون گذشت؛ آمریکا در صدر ، چین مرزهایش را بست

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس پنجشنبه 7 فروردین بر اساس شمارش دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا اکنون بیشترین موارد ثابت شده بیماری کووید-19 را با بیش از 82000 مورد بیماری دارد. چین - کانون شیوع اولیه بیماری در سال پیش- با 81782 و ایتالیا با 80589 مورد بیماری در رده های بعدی قرار می گیرند.

هتل ها، رستوران ها، شرکت های هواپیمایی، فروشگاه ها زنجیره ای عظیم و فروشگاه های کوچک از خیابان پنجم نیویورک و میدان پیکادلی لندن تا بلوارهای پاریس و خیابان های رم و مادرید بسته شده اند، کارخانه ها در دو سوی اقیانوس اطلس در دو قاره کارشان را متوقف نموده اند، و شهرها و ایالت ها و کشورها دستور تعطیلی کسب وکارهای غیر ضروری و ماندن مردم در خانه ها را داده اند.

شرکت ها در اروپا با سرعتی بی سابقه از سال 2009 مشغول مرخص کردن کارکنانشان هستند و شغل ها در آمریکا هم در حال از دست رفتن است: شمار افرادی که هفته پیش در آمریکا برای دریافت مقرری بیکاری ثبت نام نمودهاند، تقریبا پنج برابر رکورد پیشین مربوط به سال 1982 است.

در یک نشانه نادر مثبت، قیمت سهام در وال استریت یک روز پس از تصویب بسته نجات مالی 2.2 تریلیون دلاری در سنای آمریکا برای یاری به کسب وکارها، بیمارستان ها و آمریکایی های عادی اوج گرفت و شاخص میانگین صنعتی داو جونز 1350 واحد یا بیش از 6 درصد بالا رفت.

این طرح نجات مالی که انتظار می رود روز آدینه در مجلس نمایندگان آمریکا هم به تصویب برسد، چک های 1200 دلاری برای هر فرد عظیمسال و 500 دلاری برای هر کودک توزیع خواهد نمود.

ایتالیا سومین اقتصاد عظیم منطقه یورو و صادرکننده عمده ماشین آلات، پوشاک و سایر اقلام به اولین کشور توسعه یافته غربی بدل شد که اغلب صنایعش را تعطیل کرد و تعطیلی را از کسب وکارهای کوچکتر غیر ضروری به صنایع سنگین تر هم گسترش داد.

از جمله شرکت هایی که در ایتالیا بسته شده یا تولیدشان را کاهش داده اند می توان به فیات کرایسلر، فراری، تایرسازی پیرلی، عینک سازی لوکسوتیکا سازنده عینک های ری بن و اوکلیس شاره کرد.

در آن سوی دنیا، آفریقای جنوبی صنعتی ترین اقتصاد آفریقا از روز آدینه تعطیلی و منع رفت وآمدی سه هفته ای را شروع می نماید. آفریقای جنوبی از قبل ارد رکود مالی شده بود و میزان بیکاری در آن 29 درصد است.

در بریتانیا نیز یک طرح نجات مالی دیگر اعلام شد که هدف این خویش فرمایان و اقتصاد گیگ است که بسیاری از کارکنانش با ورشکستگی روبرو هستند. دولت به این خویش فرمایان 80 درصد میانگین سود ماهانه شان را حداکثر تا 2500 پوند در ماه خواهد پرداخت.

سایر تحولات

- آندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک از افزایش 100 موردی تلفات کووید-19 در طول 24 ساعت گذشته اطلاع داد. او اضافه کرد کارشناسان انتظار دارند که این شما افزایش بیشتری بیابد چرا که افراد با بیماری بحرانی که برای چند روز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند، توانشان را از دست می دهند. کومو گفت: این موقعیتی است که افراد در طول زمان سلامتش روال پیدا می نماید.

- چین اعلام نمود که به طور موقت اغلب خارجیان از ورود به این کشور منع می نماید تا مانع موارد وارداتی بیماری گردد. گزارش ها نشان می دهد که بروز عفونت های جدید درون چین متوقف شده است.

- در خاورمیانه، عربستان منع رفت وآمد کامل در ریاض پایتخت کشور و شهرهای مقدس مکه و مدینه و منع رفت وآمد شبانه در سایر کشور را به اجرا گذاشت. در امارات متحده عربی، مقامات منع رفت وآمد عمومی در روزهای تعطیل آخر هفته را اعلام نمودند و پهپادها را برای هشدار به مردم برای ماندن در خانه به کار بردند.

- رهبران گروه 20 متشکل از کشورهای عمده صنعتی در اجلاسی که برای حفاظت در برابر شیوع کرونا به صورت ویدئویی و از راه دور برگزار گردید، قول همکاری برای مقابله با بحران را دادند، اما تعهد خاصی را نپذیرفتند.

- در برزیل، فرمانداران ایالت ها درخواست جائیر بولسونارو، رئیس جمهور کشور را برای بازگشایی مدارس و کسب وکارها نپذیرفتند و استدلال او در این باره را که علاج با تعطیلی گسترده بدتر از خود بیماری است، رد کردند. برزیل تا روز پنجشنبه بیش از 2500 مورد بیماری و 59 مرگ ناشی از آن داشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1033

به "شمار مبتلایان به کرونا از نیم میلیون گذشت؛ آمریکا در صدر ، چین مرزهایش را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا از نیم میلیون گذشت؛ آمریکا در صدر ، چین مرزهایش را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید