ضدعفونی کننده ابری سطوح و محیط با تکنولوژی محققان کشور

به گزارش مجله ابوذریون، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس دستگاه ضدعفونی کننده ای با استفاده از تکنولوژی مه خشک فراوری کردند که همانند ابر محلول ضد عفونی را بر روی سطوح و در محیط پراکنده می نماید.

ضدعفونی کننده ابری سطوح و محیط با تکنولوژی محققان کشور

به گزارش خبرنگاران، بابک شهبازیان، عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به فراوری دستگاه ضد عفونی کننده با فناوری مه خشک، گفت: در روش مه خشک موتور توربوجت دستگاه، هوا را گرفته و آن را بسیار متراکم نموده و به نازل دستگاه می دهد. این جریان منجر به فراوری مه خشک می گردد. مه خشک فراوری شده شامل قطرات کوچکی از محلول ضدعفونی کننده با قطر کمتر از 5 میکرون است.

وی با بیان اینکه این اندازه از ذرات، باعث می گردد که محلول ضدعفونی کننده به بهترین شکل ممکن در محیط منتشر گردد، ادامه داد: در واقع این دستگاه به مانند یک ابر، توزیع یکنواختی از ذرات محلول ضدعفونی کننده را به محیط و تمام خلل و فرج سطوح می رساند. تکنولوژی مه خشک، پروکسید هیدروژن را به صورت یون های OH منفی متصاعد می نماید. این یون ها به دلیل بار الکتریکی که دارد، به همه نقاط چون نقاط غیرقابل نفوذی مانند بین پره های شوفاژ، در کانال های هواساز و یا داخل کمدها نفوذ می نماید.

شهبازیان اضافه نمود: بدنه میکرو ارگانیسم هایی مانند باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها بار الکتریکی مثبت دارند، به همین دلیل یون های OH منفی جذب آنها شده و با از بین بردن دیواره آنها موجب از بین رفتن شان می شوند.

مجری طرح، کاربرد این دستگاه را بیشتر در محیط و سطوح در بیمارستان ها، اتاق های عمل و بخش های اورژانس، صنایع داروسازی، دندانپزشکی و اتاق های تمیز دانست و یادآور شد: دستگاه ضد عفونی کننده با تکنولوژی مه خشک که توسط شرکت ما فراوری شده است، نمونه خارجی دارد. تکنولوژی این دستگاه با مهندسی معکوس است و فرآیند ساخت این دستگاه از سال 1395 آغاز شد و اواخر سال گذشته، به اتمام رسید.

به گزارش پارک فناوری پردیس، وی از دریافت مجوز از وزارت بهداشت برای این دستگاه اطلاع داد و گفت: دستگاه ضدعفونی کننده با مه خشک، در حال حاضر وارد بازار شده است و خوشبختانه توانسته ایم با ارائه این دستگاه در زمان شیوع ویروس کرونا، به حل بخشی از این بحران یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1151

به "ضدعفونی کننده ابری سطوح و محیط با تکنولوژی محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی کننده ابری سطوح و محیط با تکنولوژی محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید