ضرورت شکل گیری صندوقهای پژوهش و فناوری در کنار پارکها

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، منصورغلامی امروز در نشست امضای توافق نامه هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های فناورانه پارک های علم و فناوری که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی جزو اعضای موثر شکل گیری مجموعه های دانش بنیان محسوب می گردد که ذیل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری است و ظرفیتی دارد که با برنامه های خود موضوع حمایت از صاحبان ایده را اجرایی می نماید.

ضرورت شکل گیری صندوقهای پژوهش و فناوری در کنار پارکها

وزیر علوم اضافه نمود: یکی از کارهای ارزشمند صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری در کل کشور است. اکنون در هر استان یک پارک علم و فناوری وجود دارد.

غلامی با اشاره به اینکه شکل گیری صندوق های پژوهش و فناوری در کنار پارک های علم و فناوری جزء ضروریات بوده است، گفت: خوشبختانه این امر در چند سال اخیر توسط صندوق نوآوری و شکوفایی مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته وی، یک زیر ساخت خوب برای تامین اقتصادی فناوری کشور با حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری نوآورانه ایجاد شده که این احتیاج به تقویت دارد.

رئیس کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری گفت:صندوق نوآوری و شکوفایی در این عرصه حمایت های خود را داشته و خواهد داشت، در حال حاضر در کشور سازمان یا بخشی را نداریم که سرمایه گذاری خطر پذیر داشته باشد و از آن حمایت کند، از این رو باید این ظرفیت نیز تقویت گردد.

وی با اشاره به ارایه خدمات هم سرمایه گذاری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه نمود: بحث سرمایه گذاری خدمت بسیار خوبی است که توسط اهرم صندوق پژوهش و فناوری پیش می رود و در خیلی از مواقع در پیشروی یک فناوری عظیم یاری می نماید.

وزیر علوم در مورد عدم توجه به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در لایحه بودجه 1400 گفت: این صندوق از باب جایگاهش (ذیل شورای عتف) و اینکه متولی مستقیم پیگیری تامین منابع آن شفاف نبوده در لایحه بودجه مورد غفلت قرار گرفته است؛ امیدواریم این جریان اقتصادی که قانون پیش بینی نموده مانند سال های قبل باشد تا نقش قوی تری ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1525

به "ضرورت شکل گیری صندوقهای پژوهش و فناوری در کنار پارکها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت شکل گیری صندوقهای پژوهش و فناوری در کنار پارکها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید