طرز تهیه کیک خیس (کیک گاتوشا)؛ با طعم شکلات

به گزارش مجله ابوذریون، حالا که روزهای ماه رمضان رو با روزه داری سپری می کنید بهتر نیست بعداز یه روز طولانی خودتون رو مهمون کنید به یه کیک شکلاتی مجذوب کننده؟ اونم اگر از نوع کیک خیس باشه که دیگه چه بهتر!! اگه عاشق شکلات باشید که فکرش هم شما رو وسوسه میکنه چه برسه به درست کردنش! حتما میدونید که چقدر تنوع پخت، بافت وطعم هست دراین نوع کیک! کیک شکلاتی با انواع سس شکلاتی، گاناش و غیره!

طرز تهیه کیک خیس (کیک گاتوشا)؛ با طعم شکلات

امروز اما براتون طرزتهیه یه کیک خیس شکلاتی رو انتخاب کردم که مطمئنم خیلی هاتون عاشقش هستید! اگر هم تا بحال امتحانش نکردید بهتون پیشنهاد میکنم همین الان دست بکار بشید و این کیک خوشمزه رو درست کنید.

این کیک بافت نرم ومرطوبی داره بخاطر سسی که درپایان پخت روی کیک ریخته میشه بسیار لذیذ و نرم و خوش طعم میشه! البته که به

عقیده من کیک شکلاتی در هرصورت خوشمزه ست ولی وقتی یه سس شکلاتی به بافتش نفوذ پیدا کنه و کیک رو نرم و مرطوب کنه، اونوقت دیگه لذت و خوشمزگیش چندبرابر میشه! این کیک به کیک خیس ترکیه یا کیک گاتوشا معروفه! بدون معطلی بریم سراغ طرز تهیه:

مواد لازم جهت تهیه کیک خیس:
آرد 2 پیمانه
شکر 1 و 1/2پیمانه
روغن مایع 1 و 1/2 پیمانه
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 عدد
شیر1 و 1/2 پیمانه
بیکینگ پودر 1/2 قاشق غذاخوری
وانیل1/2 قاشق چایخوری
نمک1/4 قاشق چایخوری

در ابتدای کار، فر را روی دمای 180 درجه تنظیم و گرم کنید.

آرد و بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط نموده و الک کنید.

شکر، روغن مایع و پودر کاکائو رادر ظرف مناسبی با هم مخلوط نموده. شیر را هم اضافه کنید و هم بزنید.

من از همزن دستی استفاده کردم ولی سعی کنید مواد را در کاسه گودی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا شکر حل گردد. یه مایع شکلاتی بدست میاد. از مایع فوق یک لیوان بردارید. (این میزان سس را در انتهای پخت کیک، روی کیک میریزیم)

تخم مرغ ها و وانیل را در ظرف دیگری بریزید. با همزن برقی دو تا سه دقیقه بزنید تا حجیم و کرم رنگ گردد.

بعداز این مرحله، به جامانده سس شکلاتی را روی تخم مرغ ها ریخته و هم بزنید. مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه کنید.

کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بیندازید. مواد را داخل قالب بریزید. قالب را درون فر که از قبل به مدت 15 دقیقه روشن بوده و گرم شده قرار دهید. مدت زمان پخت این کیک 45 دقیقه ست.

بعد از چهل دقیقه، درب فر را بازکنید.با خلال دندان یا چاقو پخت کیک را تست کنید. اگر خلال تمیز بیرون آمد و کیک به خلال یا چاقو نچسبید، کیک به خوبی پخته ومیتوانید از فر خارج کنید.

بعد که کیک را از فر خارج کردید در همان حالت داغ و به آرامی کیک رو با چاقوی تیز برش بزنید و در نهایت با یک لیوان سسی که در ابتدا از مایع کیک برداشتید تمام قسمتهای کیک را پوشش بدهید.

کیکِ برش خورده سس رو به خودش جذب میکنه و طعم فوق العاده ای به خودش میگیره. کیک رو از قالب خارج کنید اجازه دهیدسرد گردد.

دقت کنید که سس رابه محض خارج کردن کیک از فر و زمانی که کیک داغ است باید روی کیک بریزید تا کاملا جذبش گردد و به خورد کیک برود.

برای طرز تهیه کیک شکلاتی با سس خانگی اینجا کلیک کنید.

نکات کلیدی در تهیه کیک خیس:

  • روش دیگر و راحت تر پخت این کیک این است که در زمان آماده سازی مواد کیک، زرده ها را به سس اضافه کنید و با همزن دو تا سه دقیقه بزنید و بعد مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه کنید.
  • این کیک را اگر داخل قالب کمربندی پخت کنید، بعد از اضافه کردن سس، به راحتی میتونید کیک رو از قالب خارج کنید.

    من از قالب کمربندی استفاده نکردم و قالبم گالوانیزه بود. بعد از برش کیک و ریختن سس، کیک را به آرامی روی بشقاب برگرداندم و مجدد به ظرف سرو منتقل کردم.

  • اگر فکر میکنید اینکار برای شما سخت است و قالب کمربندی هم ندارید، میتوانیدکیک را داغ از قالب خارج نموده و سس را بعد ازخارج کردن کیک از قالب، روی کیک بریزید.
  • به جای برش دادن کیک در قالب، میتوانید با چنگال یا خلال سوراخ هایی روی کیک ایجاد کنید و بعد سس را روی کیک بریزید تا جذب کیک گردد.
  • میزان سسی که روی کیک میریزد به خودتان بستگی دارد. خیلی ها ممکن است با سس بیشتر و مرطوب تر دوست داشته باشند و خیلی ها هم با سس کم! پس در نهایت هر چقدر دوست دارید می توانید کیک را مرطوب کنید وسس بریزید.
  • بعد از آماده سازی کیک، میتوانید با میوه، پودر نارگیل، پودر پسته و غیره کیک را تزئین کنید. یا گاناش روی کیک بریزید که البته نیازی به این کار نیست چون این کیک به میزان کافی خوشمزه هست!

همونطور که می بینید این کیک خیلی راحت و سریع آماده میشه. فرمول خاصی نداره واما با این وجود بسیار هم خوشمزه و لذیذه. اگر به کیک های شکلاتی علاقه دارید می توانید طرز تهیه کیک فنجونی شکلاتی را مشاهده کنید.

امیدوارم این کیک شکلاتی رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2033

به "طرز تهیه کیک خیس (کیک گاتوشا)؛ با طعم شکلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک خیس (کیک گاتوشا)؛ با طعم شکلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید