علائم هدایت و هشدار دهنده در جاده های خاتم نیازمند نوسازی است

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، فرجام فاضلی عصر یکشنبه در جلسه ای با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم دارای 540 کیلومتر مسیر آسفالته است و این شهرستان موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی در مرکز کشور دارد به نحوی که از غرب با استان با دو شهرستان بوانات و نی ریز استان فارس و از شرق با شهرستان شهربابک استان کرمان هم مرز است.

علائم هدایت و هشدار دهنده در جاده های خاتم نیازمند نوسازی است

وی اضافه نمود: با وجود اینکه راه های مواصلاتی خاتم، شریانی است، بسیاری از مسیرهای مواصلاتی که در سال های دور طراحی شدند، مناسب جاده اصلی نیست و زیرساخت های لازم برای آنها در نظر گرفته نشده است.

فاضلی مطرح نمود: اکنون موقعیت جاده های خاتم تغییر نموده و بسیاری از خودروهای عبوری ترجیح می دهند برای طی طریق از شمال کشور به جنوب کشور و حتی از شرق به غرب، جاده های شهرستان خاتم را انتخاب نمایند و این امر ترافیک در این مسیر را افرایش داده است بر این اساس انتظار داریم مسئولان امر ما را برای ارتقاء جاده ها همراهی نمایند.

فرماندار خاتم اعلام کرد: البته اقدامات بسیار خوبی نیز از سوی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد و شهرستان خاتم صورت گرفته که شایسته قدردانی است.

وی گفت: اقدامات عمرانی به ویژه راه سازی هزینه بر است و در این اوضاع اقتصادی شاید تامین اعتبار به این راحتی ها انجام نشود اما با توجه به اهمیت و اولویتی که در شهرستان خاتم وجود دارد، بالاترین عدد بودجه ای که در شهرستان در اختیار فرماندار است به بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین به بحث راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

فاضلی همچنین با بیان اینکه خاتم به دلیل مسائل زیرساختی از جمله برق، تنها شهرستان استان یزد است که در مسیر جاده ای دوربین کنترل سرعت ندارد، اعلام کرد: انتظار داریم تا انتها سال جاری حداقل چند دوربینی که در نظر گرفته شده در اولویت نصب قرار گیرد زیرا کاهش سرعت کامیون ها در نقاطی از جاده نیز غنیمت است و هر حادثه کمتری که اتفاق بیفتد، جان افراد کمتری به خطر خواهد افتاد.

وی با اشاره به اقداماتی که طی مدت اخیر در برخی جاده های شهرستان خاتم صورت گرفته است، اضافه نمود: هم تعریض هم زیرسازی برخی محورهای شهرستان صورت گرفته و شرایط بهبود یافته اما امیدواریم شاهد ایجاد شرایط بهتر در محورهای شهرستان خاتم باشیم.

فرماندار خاتم همچنین خواهان نوسازی علائم هدایت رانندگان و علائم هشدار دهنده در برخی محورهای شهرستان خاتم به ویژه گردنه ها و محورهای روستایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل جاده هرات ـ شهربابک به تشریح پیشینه تصویب یک طرح پرداخت و اعلام کرد: این مسیر یک مسیر جاده ای 79 کیلومتری است که چند سال پیش به دنبال وقوع یک تصادف و اعتراض مردم روستای رباط، طرحی موقتی مبنی بر منع عبور و مرور کامیون ها برای آن تصویب شد.

فاضلی اظهار داشت: با وجود اینکه این طرح موقتی بود، اما در شورای تامین و شورای ترافیک کرمان به عنوان یک مصوبه تصویب شد و بعدها شورای تامین شهر بابک با برگزاری جلسه ای به صورت یک طرفه اقدام به صدور کارت تردد برای کامیون های منطقه خود کرد و کامیونداران سایر نقاط در صورت تردد در آن محور، جریمه می شوند.

وی یادآور شد: این موضوع با مسئولان کرمان طی جلسه ای مطرح و در نهایت مقرر شد ادارات دست اندرکار در شهربابک و خاتم اقدام به برطرف نقایص جاده و ایمن سازی نقاط آن نمایند که این تعهدات از جانب خاتم اجرا شد اما شهربابک هنوز هیچ اقدامی در راستای عمل به تعهدات خود ننموده و این امر کامیونداران را معترض نموده است.

فرماندار خاتم در این جلسه خواهان پیگیری موضوع از سوی مسئولان استان یزد برای عمل به تعهدات مسئولان شهرستان شهربابک شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 70

به "علائم هدایت و هشدار دهنده در جاده های خاتم نیازمند نوسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم هدایت و هشدار دهنده در جاده های خاتم نیازمند نوسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید