فوتبالیست های ایرانی سالی 20 میلیارد می ارزند؟

به گزارش مجله ابوذریون، بازار جابجایی تابستانی فوتبال ایران در جریان است و تیم های لیگ رجحان مشغول خرید و ترمیم تیم شان هستند. در این میان از لابلای اخبار اعداد و ارقامی درز می نماید که کمی جای تعجب دارد.

فوتبالیست های ایرانی سالی 20 میلیارد می ارزند؟

به گزارش خبرنگاران، بعد از آنکه مدیرعامل پرسپولیس تلویحا تایید کرد که یحیی گل محمدی برای یک فصل 20 میلیارد دستمزد می گیرد حالا معلوم شده قرارداد چند بازیکن دیگر هم نزدیک به همین عدد در گردش است. بعضی مدعی شده بودند که احسان پهلوان با قراردادی 19 میلیاردی به فولاد پیوسته است. مدیران تیم های دیگر هم تایید کردند که قرارداد بازیکنان درجه یک در فوتبال ایران چیزی بین 15 تا 20 میلیارد است.

از جمله علی طهماسبی، مدیر تیم فوتبال طرفدار درباره عدد و ارقامی که به عنوان دستمزد در فصل جابجایی برای بازیکنان اعلام می گردد می گوید: الان معمولا بازیکنان به سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می شوند. بازیکنان درجه یک بیش تر از 15 میلیارد تا شاید نزدیک به 20 میلیارد تومان دستمزد می گیرند. بازیکن درجه دو هم بین 10 تا 15 میلیارد تومان دستمزد می گیرد و بازیکنان درجه سه که ما در پی آن ها هستیم حدود پنج میلیارد تومان دستمزد دریافت می نمایند. پرداخت همین مبالغ هم برای ما واقعا سخت است. چون یک باشگاه خصوصی هستیم. اگر قرار باشد درباره علل افزایش نرخ بازیکنان صحبت کنیم باید ساعت ها درباره این موضوع بحث و گفتگو گردد. بودجه باشگاه های خصوصی مثل ما آنقدر نیست که بتوانیم 20 میلیارد تومان به یک بازیکن بدهیم. رقم ها نجومی بالا رفته و در این بین بعضی باشگاه ها توان پرداخت این پول ها را دارند. تیم های صنعتی بی پروا هزینه می نمایند و باعث ایجاد چنین مبالغی می شوند.

اما سوال اینجاست که آیا برترین فوتبالیست های ایرانی شاغل در لیگ 20 میلیارد می ارزند؟ برترین مهاجم ایرانی لیگ در فصل گذشته بازیکن سپاهان بود که در 30 بازی لیگ 9 گل به ثمر رساند. یعنی حتی نتوانست تعداد گل هایش را دورقمی کند. برترین پاسور ما هم تنها 14 پاس گل داده که اصلا قابل قیاس با استاندارد های جهانی نیست.

به هر روی طرفداران فوتبال حق دارند که فوتبال با کیفیت ببینند و فوتبال با کیفیت تنها با خرج کردن پول زیاد به پای بازیکنان معمولی حاصل نمی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2242

به "فوتبالیست های ایرانی سالی 20 میلیارد می ارزند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبالیست های ایرانی سالی 20 میلیارد می ارزند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید