قائل به محرمانه بودن دارایی نماینده مجلس و خانواده اش نیستم

به گزارش مجله ابوذریون، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: به هیچ وجه دارایی خود و خانواده ام و نمایندگان را محرمانه ندانسته و به همکارانم در مجلس اعلام می کنم برای افزایش شفافیت با مردم صادق بوده و اموالشان را اعلام نمایند.

قائل به محرمانه بودن دارایی نماینده مجلس و خانواده اش نیستم

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، درباره محرمانه بودن لیست اموال و دارایی نمایندگان گفت: من به هیچ وجه قائل به محرمانه بودن اموال و دارایی مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس نیستم.

وی اضافه نمود: اگر مدیر و مسئولی خانه ای داشته باشد هیچ مانعی ندارد، ولی ممکن است که مردم از او سوال نمایند که این خانه را از کجا آورده ای؟ با چه پولی خریده ای؟ چه زمانی خریده ای و با چه قیمتی؟ لذا میزان پاسخ گویی نسبت به سوالات متعددی که مطرح می گردد امکانپذیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس توضیح داد: من به هیچ وجه اموال و دارایی خود و خانواده ام را محرمانه ندانسته و به همکارانم در مجلس اعلام می کنم آنها هم برای افزایش شفافیت با مردم صادق بوده و اموالشان را اعلام نمایند.

کمالی پور گفت: من برای اعلام اموال و دارایی ام و ثبت آن در سامانه قوه قضائیه منتظر حضور کارشناسان این قوه در مجلس هستیم، ضمن اینکه شنیده ام قرار است میزهایی برای خوداظهاری نمایندگان در مجلس تعبیه گردد.

وی توضیح داد: از هم اکنون لیست اموال و دارایی ام را آماده نموده ام و منتظر ثبت آن در سامانه مذکور هستم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: من در زمینه شفافیت آرای نمایندگان مجلس هم در زمره پیشنهاد دهندگان و طراحان بوده و به صورت داوطلبانه هم کل اطلاعات حضور و غیاب، ماموریت و آرایم را به صورت ماهانه در سطح کشور منتشر می کنم.

وی افزود: اموال و دارایی مدیران و مسئولان در تمام کشورهای خارجی در اختیار نهادهای نظارتی است، اما تا جایی که اطلاع داشته و تحقیق نموده ام آمار آن در اختیار مردم نیست.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 584

به "قائل به محرمانه بودن دارایی نماینده مجلس و خانواده اش نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائل به محرمانه بودن دارایی نماینده مجلس و خانواده اش نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید