قصه ناتمام ناایمنی بودن بازار بزرگ تهران ، محمدی: آتش در ساعات پیک بازار مساوی است با فاجعه ، این پاساژها را با چه مجوزی بیمه می کنند؟

به گزارش مجله ابوذریون، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه 12 پاساژ در تهران شرایط بحرانی دارند، گفت: جای سوال است که بسیاری از این پاساژها بیمه شده اند اما با چه مجوزی؟ در حالیکه این موارد گلوگاه هایی است که می توانیم مالک را مجبور کنیم تا برای ایمن سازی اقدام کنیم.

قصه ناتمام ناایمنی بودن بازار بزرگ تهران ، محمدی: آتش در ساعات پیک بازار مساوی است با فاجعه ، این پاساژها را با چه مجوزی بیمه می کنند؟

قدرت الله محمدی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص شرایط ایمنی بازار تهران پرداخت و با اشاره به حریق اخیر در بازار بزرگ تهران گفت: در ساعت 3 بامداد روز پنجشنبه گذشته در پاساژ قیصر با کاربری وسایل و لوازم آرایشی بهداشتی و خرازی حریقی رخ داد و این در حالی بود که در پاساژ پنج برابر بیشتر از حد استاندارد دپو شده بود و اما نیروهای ما ظرف پنج دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه کسبه و افرادی که حریق را گزارش کردند از آنجایی که سعی داشتند خودشان حریق را خاموش کنند. بر همین اساس حدود 20 دقیقه حریق را دیرتر به آتش نشانی اعلام کردند، گفت اما با توجه به نوع گزارش 150 نیرو از 13 ایستگاه به محل حادثه اعزام کردیم تا از سرایت آتش به سایر واحدها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دسترسی به زیرزمین ها در بازار تهران سخت و پیچیده است، گفت: ما درگیری های عجیبی در بازار داریم به گونه ای که از 715 پاساژ موجود در تهران 15 پاساژ شرایط بحرانی دارند که سه پاساژ بازسازی شده اما 12 پاساژ هنوز شرایط شان به مانند گذشته است.

وی با بیان اینکه دلیل حریق پاساژ قیصر اتصال در سیم کشی برق بود و بعد از آتش سوزی در سقف، این آتش به سمت زیرزمین سرایت می کند، گفت: علی رغم اینکه ما بارها اعلام کردیم که در همان لحظه اول قبل از آنکه هر کاری انجام دهیم موضوع را به آتش نشانی اطلاع دهید؛ اما این کار را نکردند و 20 دقیقه بعد از حریق موضوع را به آتش نشانی گزارش دادند. به همین دلیل از 110 مغازه موجود در پاساژ 30 تا 40 مغازه آسیبی بین 20 تا 100 درصد دیده بود.

محمدی با بیان اینکه ما در سال 93 اولین اخطار را به این پاساژ دادیم، گفت: بیش از 9 مرتبه همکاران ما در آتش نشانی به این پاساژ اخطار دادند اما مالکین و کسبه توجهی نکردند و حالا دچار خسارت سنگین مالی شدند و اگر ما تعداد زیادی نیرو اعزام نمی کردیم پاساژهای دیگر هم دچار حریق می شد و یا اگر این حریق در ساعت پیک تردد اتفاق می افتاد فاجعه بسیار سخت تر بود و لازم است که وزارت صمت، وزارت کار و دیگر نهادها وارد عمل شوند و جای سوال است که بسیاری از این پاساژها بیمه شده اند اما با چه مجوزی؟ در حالیکه این موارد گلوگاه هایی است که می توانیم مالک را مجبور کنیم تا برای ایمن سازی اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: این در حالیست که وقتی ما برای پلمب این مراکز اقدام می کنیم جو روانی بر علیه ما با موضوع اشتغال ایجاد می کنند و من از اعضای شورا می خواهم تا حادثه خطرناکتری رخ نداده حتما نسخه ای درمانی برای بازار تهران تهیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2425

به "قصه ناتمام ناایمنی بودن بازار بزرگ تهران ، محمدی: آتش در ساعات پیک بازار مساوی است با فاجعه ، این پاساژها را با چه مجوزی بیمه می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه ناتمام ناایمنی بودن بازار بزرگ تهران ، محمدی: آتش در ساعات پیک بازار مساوی است با فاجعه ، این پاساژها را با چه مجوزی بیمه می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید