لزوم تسریع تحولات دیجیتالی در زمانهای چالش برانگیز

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) از سال 1969 هر سال به مناسبت تأسیس اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) و امضای اولین کنوانسیون بین المللی تلگراف در سال 1865 روز 17 ماه مه (27 اردیبهشت ماه) برگزار می گردد.

لزوم تسریع تحولات دیجیتالی در زمانهای چالش برانگیز

امسال‬ این رویداد‬ در چارچوب اجلاس دنیای انجمن جامعه اطلاعاتی 2021 ( WSIS) به اهمیت افزایش همکاری میان کشورها و بخش ها می پردازد و نشان می دهد که چگونه دولت ها، شرکت ها و دانشگاهیان می توانند تحولات دیجیتالی را به وسیله مخابرات و برای زمان های چالش برانگیز آینده شتاب بخشند.

هلین ژائو، دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات در پیامی با نزدیک شدن به روز دنیای ارتباطات و جامعه اطلاعاتی تاکید نمود: جامعه اطلاعاتی به عنوان یکی از خطوط اصلی دفاع در برابر کووید - 19 ظاهر شده است. در سال 2021، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) از روز دنیای ارتباطات و جامعه اطلاعاتی استفاده خواهد نمود تا دنیا را در پی تحولات دیجیتالی در تمام زمینه های کسب وکار و تمام جنبه های زندگی، متحد سازد. ما مایل هستیم تا داستان های موفقیت شما را بشنویم، اما همچنین در خصوص چالش های شما و در خصوص درس هایی که می توانیم یاد بگیریم برای زمان های چالش برانگیز در آینده آماده شویم.

وی تاکید نمود: بحران کووید - 19 نه تنها نقش مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای عملکرد مداوم جوامع برجسته نموده است، بلکه این امر همچنین نابرابری های دیجیتالی شگفت انگیزی را هم در میان و هم در درون کشورها، به ارمغان آورده است.

دبیرکل ITU با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه بین المللی مخابرات و سایر ذینفعان با ارائه دادن خدمات ضروری در جهت نجات جان انسان ها و حفظ اقتصاد پا به عرصه گذاشته اند و دولت ها و بخش خصوصی نیز به طور یکسان انعطاف پذیری قابل توجهی را نشان داده اند، افزود: پاندمی کووید - 19 ضرورت تسریع تحولات دیجیتالی را برجسته نموده است. این به معنای پیشبرد اهداف و مقاصد برنامه اتصال اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU 2030) بوده و هیچ فردی را نیز از قلم نخواهد انداخت.

وی با تاکید بر اینکه روز دنیای مخابرات و جامعه اطلاعات ( WTISD) ‬ در 17 ماه مه، روز تولد این اتحادیه خواهد بود و در این روز، اتحادیه بین المللی مخابرات روی موضوع تسریع تحولات دیجیتالی در زمان های چالش برانگیز تمرکز می نماید، اعلام نمود: در طول سال 2021، در دبیرخانه اتحادیه بین المللی مخابرات به دنبال الهام بخشی، راهنمایی و تجهیز این تحولات بود. ما به شما (اعضای اتحادیه، شرکا، سایر ذینفعان و متخصصان رسانه های مستقل) احتیاج داریم تا در انجام این امر با ما همکاری کنید. از مراکز تبدیل دیجیتال در جمهوری دومینیکن گرفته تا ارائه اطلاعات حیاتی از میان بحران کووید -19 در نیجر و نیز پاسخ های دیجیتالی سبز به کووید - 19 در اسلوونی!

هلین ژائو با بیان اینکه فناوری های دیجیتالی محرک توسعه و القای تحول اجتماعی - مالی هستند و اتحادیه بین المللی مخابرات به طور منظم در خصوص ابتکارات تحولات دیجیتالی در سراسر دنیا گزارش می دهد، گفت: هدف از تحولات دیجیتالی عبارت است از بهبود تجربه هر شهروند و تغییر شیوه تجارت ما؛ ‬ این تحولات، کیفیت زندگی را بهبود بخشیده و رفاه مردم را افزایش می دهد.

به گفته‬ وی، ‬ هدف اصلی از تحولات‬ دیجیتالی ، رسیدن به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ( SDG) ‬ است. همه کشورها باید دستور کار، سیاست، استراتژی، قانونگذاری یا بیانیه سیاسی ملی داشته باشند که اهداف و مقاصد ملی خود را در ارتباط با تحولات دیجیتالی و چگونگی دستیابی به آن، شناسایی و فهرست نمایند. از آنجا که افزایش امنیت سایبری و حفاظت از زیرساخت های اطلاعاتی حیاتی، به منظور توسعه اجتماعی و مالی در هر کشوری لازم است، همه کشورها باید یک طرح به منظور اقدام در جهت آمادگی امنیت سایبری ملی و نیز قانونگذاری یا بیانیه سیاست گذاری داشته باشند. همچنین اهداف و مقاصد ملی خود را در رابطه با امنیت و حملات سایبری شناسایی و فهرست نموده و چگونگی حفاظت از زیرساخت ها و سیستم های ملی در صورت وقوع حمله سایبری را مورد آنالیز قرار دهند.

وی اضافه نمود: همه کشورها باید به عنوان بخشی از استراتژی های ملی و محلی کاهش خطر بلایای طبیعی، یک برنامه مخابرات اضطراری ملی داشته باشند و اهداف و مقاصد ملی خود را در رابطه با بلایای طبیعی و شرایط اضطراری، شناسایی و فهرست نموده و چگونگی حفاظت از مردم، زیرساخت های ملی و سیستم ها را در صورت وقوع بلایای طبیعی آنالیز نمایند. از سوی دیگر همه کشورها باید سیاست ها یا استراتژی هایی داشته باشند که نوآوری ارتباطات از راه دور یا ICT محور را پرورش دهند.

دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات با اشاره به اینکه میلیاردها نفر هنوز فاقد مزایای دسترسی به اینترنت هستند، گفت: حدود 4 میلیارد نفر، یا به عبارتی فقط کمی بیش از نیمی از جمعیت دنیا، تا سال 2019 به اینترنت دسترسی داشتند. اما 7. 3 میلیارد نفر دیگر فاقد دسترسی به اینترنت بودند و نمی توانستند از انقلاب دیجیتال استفاده نمایند. صدها میلیون نفر دیگر، حتی در زمان عادی، با دسترسی آهسته، پرهزینه و غیرقابل اعتماد به اینترنت دست و پنجه نرم نموده اند. ما همگی باید به منظور ایجاد دسترسی به اینترنت برای همگان، با یکدیگر همکاری کنیم.

هولین ژائو گفت: اعضای آموزشگاه ITU و ذینفعان می توانند با در نظر دریافت فرصت ها و یا چالش های احتمالی تحولات دیجیتال و اینکه چگونه زمان های چالش برانگیز، مانند پاندمی کووید - 19، می توانند به عنوان فرصتی برای اتصال همگانی مورد استفاده قرار گیرد، استراتژی های مبتنی بر فناوری خود را با دنیا به اشتراک گذارند و رسانه ها نیز می توانند آگاهی عموم را از موضوع کلیدی روز دنیای ارتباطات و جامعه اطلاعاتی و نیز تسریع تحولات دیجیتالی در زمان های چالش برانگیز افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1808

به "لزوم تسریع تحولات دیجیتالی در زمانهای چالش برانگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تسریع تحولات دیجیتالی در زمانهای چالش برانگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید