مقاله: درباره عوارض مصرف قرص نوافن چه می دانید؟

به گزارش مجله ابوذریون، کافئین به خوبی از دستگاه گوارش جذب می گردد و نیمه عمر آن 4-3 ساعت است. اتصال آن به پروتئین های پلاسما کم است و متابولیسم آن عمدتا کبدی است. استامینوفن و ایبوپروفن نیز به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شوند و متابولیسم هر دو کبدی است. استامینوفن به مقدار ناچیز و ایبوپروفن 99 درصد به پروتئین پلاسما پیوند می یابد.

مقاله: درباره عوارض مصرف قرص نوافن چه می دانید؟

توجه: در صورت سابقه وجود آلرژیک شدید از قبیل آنافیلاکسی یا آنژیوادم ناشی از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بهتر است این دارو مصرف نگردد. همچنین در صورت وجود الکلیسم فعال، بیماری کبدی و هپاتیت ویروسی استامینوفن باید با احتیاط مصرف گردد.

سرویس سلامت - حتما برای شما هم پیش آمده است که به خاطر وجود درد شدید مثل دندان درد حاضر باشید هر دارویی را مصرف کنید تا از شر درد آن خلاص شوید. همانطور که دردها در بدن ما متفاوت است مسکن هایی هم که برای این منظور استفاده می گردد متنوع است و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می گردد و با نام های جدید وارد بازار می شوند. یکی از این مسکن ها نوافن است که شاید برای خیلی ها ناآشنا باشد. در این مقاله به بررسی این دارو از لحاظ موارد مصرف و عوارض احتمالی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

منبع مقاله: درباره عوارض مصرف قرص نوافن چه می دانید؟

انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2048

به "مقاله: درباره عوارض مصرف قرص نوافن چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: درباره عوارض مصرف قرص نوافن چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید