نکات مهم در خرید محصولات ایمنی

به گزارش مجله ابوذریون، ما ایرانیان علاقه بسیار زیادی به احتیاط نکردن داریم!

نکات مهم در خرید محصولات ایمنی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آتشران، همواره زمانی که صحبت از انجام راه های پیشگیرانه برای جلوگیری از انواع خطرها می گردد، از هر 10 نفر، 5 نفرشان با صحبت های گوناگون احتمال ایجاد خطرات را به صفر می رسانند و در نهایت هم با جمله ای مثل نفوس بد نزن بحث را تمام می نمایند.

متأسفانه اگر نگاهی به آمار حوادث کشور داشته باشیم و پس از آن آمار کشورهای دیگر جهان را نگاه کنیم، می بینیم که آمار حوادث در ایران بسیار بالاتر از کشورهای پیشرفته و نیمه پیشرفته است. همین موضوع یک بهانه مناسب بود که تصمیم بگیریم کمی در خصوص خرید تجهیزات ایمنی اطلاعات کسب نموده تا در آینده دچار پشیمانی بی فایده نشویم.

در این متن قصد داریم تا به معرفی نکات مهم در خرید کپسول آتش نشانی، جعبه آتش نشانی و در نهایت شیر ایستاده آتش نشانی بپردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کپسول آتش نشانی

اولین و شاید هم مهم ترین وسیله ایمنی که باید جهت حفظ ایمنی، برای خرید آن اقدام کنیم کپسول آتش نشانی است. این کپسول ها از وسایل پر استفاده هستند که علاوه بر منزل، می توان از آنها در اتومبیل و محل کار هم استفاده کرد.

خاموش نماینده کپسول آتش نشانی

اولین نکته ای که باید زمان خرید کپسول آتش نشانی به آن دقت کنیم، این است که ما باید از چه نوع کپسول و خاموش نماینده ای استفاده کنیم؟ جواب آن هم نسبت به محل استفاده کپسول مشخص می گردد. به طور مثال اگر در محل کار، سروکارمان با تابلوهای برق است و احتمال آتش سوزی از تجهیزات الکتریکی وجود داشته باشد، کپسول آتش نشانی گاز دی اکسید کربن انتخاب مناسبی است.

دلیل این انتخاب، این است که دو نوع کپسول دیگر که عبارتند از:

- کپسول آتش نشانی آب و گاز

- کپسول آتش نشانی کف

می توانند در مقابله با چنین آتش سوزی هایی از خودشان جرقه فراوری نموده و باعث ایجاد خطر دوباره شوند. به غیر از این مورد هم دو نوع کپسول گفته شده، به دلیل وجود آب در مواد خاموش نماینده خود، احتمال ایجاد خطر را افزایش می دهند و حتی ممکن است با نم دار کردن وسایل برقی شما، ضرر و زیانی بیشتر از ضرر آتش به آنها وارد نمایند.

در مقابل اگر فعالیت شما به صورتی است که احتمال آتش سوزی با مواد محترقه ای مثل انواع سوخت (بنزین و...) وجود دارد، این بار بهتر است تا از کپسول های آتش نشانی کف یا همان فوم بهره ببرید تا در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین خطر آتش را خاموش نمایند.

در نهایت هم در صورت وجود احتمال آتش سوزی مواد جامدی مثل چوب، فرش و... خاموش نماینده های آبی توان بالاتری در خاموش کردن آنها دارند.

ظرفیت و حجم کپسول

در زمان خرید به این نکته دقت کنید که مخاطب استفاده نماینده از کپسول کیست؟ به طور مثال در آپارتمان ها، کپسول های بزرگ استفاده ندارند زیرا در اغلب اوقات زنان و بچه ها در منزل اند و این افراد باید بتوانند از آنها استفاده نمایند.

در نهایت برای خرید کپسول باید به موارد دیگر مثل:

- شکل

- محل نصب

- نوع عملکرد (فشاری و بالکن دار)

- توان پرتاب

- زمان تخلیه

- مقاومت در برابر دما

- جنس بدنه

و رنگ آن

دقت کنید.

راهنمای خرید جعبه آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی به تازگی تبدیل به جزئی جدا نشدنی از آپارتمان ها شده اند. وجود این جعبه ها در ساختمان یکی از نشانه هایی است که مخاطب را متوجه ساخت استاندارد بنا می نماید.

نوع جعبه آتش نشانی

برای خرید جعبه آتش نشانی باید در ابتدا نوع آن را مشخص کنید. انواع مختلف آن عبارتند از:

- جعبه آتش نشانی استاندارد

- جعبه آتش نشانی دوقلو

- جعبه آتش نشانی دو طبقه

که نسبت به احتیاج شما و احتمالا توصیه ماموران آتش نشانی مشخص می گردد. البته مواردی دیگری همچون جنس ورق فایرباکس ها هم بسیار مهم است که می تواند از جنس آهنی یا استیل باشد.

ابعاد، شیلنگ و جنس جعبه آتش نشانی

اینکه جعبه شما چه اندازه ای باشد، نسبت به احتیاج و ساختمان شما مشخص می گردد اما اینکه چه نوع شیلنگی برای آن انتخاب کنید، بیشتر به سلیقه و تصمیم شما بستگی دارد. انواع شیلنگ جعبه های آتش نشانی عبارتند از:

- شیلنگ برزنتی

- شیلنگ لاستیکی

- قرقره

در نهایت هم باید دقت کنید که جنس جعبه آتش نشانی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و در مدت زمان کوتاهی با مسائلی مثل زنگ زدگی و ... باعث ایجاد جلوه های زشت در ساختمان شما نگردد.

راهنمای خرید شیر ایستاده آتش نشانی

نوبت به راهنمای خرید شیر ایستاده آتش نشانی می رسد. خرید این نوع محصول به تازگی در کشور رواج پیدا نموده است. به خصوص پس از سوانح آتش سوزی بزرگ در استان تهران، بسیاری از مردم به فکر استفاده از چنین شیرهایی افتاده تا بتوانند از خطرهای احتمالی حوادث کم نمایند.

اولین نکته ای که باید در زمان خرید این نوع شیر آب، به آن دقت داشته باشید، وجود مخزن روغن در کلاهک آنهاست. بعضی از انواع این محصول، مخزن روغنی گفته شده را ندارند و این موضوع باعث ایجاد مسائل داخلی و زوال قطعات شیر آتش نشانی می گردد.

موضوع دیگر جنس آب بند شیر است. در صورتی که در ساخت این قسمت از آلومینیوم استفاده شده باشد نباید امید زیادی به ماندگاری آن داشته باشید اما اگر جنس آن از چدن بود، می توانید با خیال راحت نسبت به خرید اقدام کنید.

کلام آخر؛ از کجا بخریم؟

در نهایت شما برای خرید تجهیزات ایمنی و آتش نشانی خود، احتیاج به خرید از یک مرکز معتبر و باسابقه دارید. مطمئنا مراکز مختلفی در شهرهای شما عزیزان وجود دارد که می توانید به آنها اطمینان کنید. اما اگر از ما نظر بخواهید، نظر نهایی ما، خرید از مجموعه آتشران، عضو رسمی سازمان بین المللی NFPA است. مطمئنا این سایت و مجموعه فراوریی می توانند با استانداردهای بالا، کیفیت مناسب و قیمت رقابتی خود یاری بسیاری به شما نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 531

به "نکات مهم در خرید محصولات ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خرید محصولات ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید