همکاری چین و روسیه برای تاسیس ایستگاه تحقیقاتی در ماه

به گزارش مجله ابوذریون، چین و روسیه قصد دارند با همکاری یکدیگر یک ایستگاه تحقیقاتی مشترک در کره ماه بسازند. این دو کشور از همکاری دیگر کشورها در این زمینه استقبال نموده اند.

همکاری چین و روسیه برای تاسیس ایستگاه تحقیقاتی در ماه

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ایستگاه بین المللی تحقیقاتی علمی چین و روسیه در کره ماه آی اس ال اس نام دارد و دیگر کشورها نیز می توانند برای طراحی، ساخت و توسعه آن مشارکت نمایند.

به گفته وو یانهوآ معاون اداره ملی فضایی چین، آی اس ال اس به توسعه پایدار و گسترش فعالیت های مدنظر سازمان ملل متحد در این زمینه نیز یاری خواهد نمود و نمادی از اعتماد به نفس و عزم پایدار چین و روسیه برای همکاری در زمینه اکتشافات فضایی خواهد بود.

این دو کشور اولین بار در جولای سال 2020 از همکاری خود برای راه اندازی این ایستگاه تحقیقاتی خبر دادند و در اوائل ماه مارس نیز تفاهم نامه ای را در این زمینه امضا کردند. دو کشور به زودی نقشه راه تاسیس ایستگاه یادشده و رویه های مورد احتیاج در این زمینه را نیز اعلام خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1761

به "همکاری چین و روسیه برای تاسیس ایستگاه تحقیقاتی در ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری چین و روسیه برای تاسیس ایستگاه تحقیقاتی در ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید