ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته چند روز باید در خانه بمانند؟

به گزارش مجله ابوذریون، به طور معمول افراد باید تا 14 روز بعد از مثبت بودن نتیجه آزمایششان در خصوص ویروس کرونا قرنطینه خانگی داشته باشند.

ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته چند روز باید در خانه بمانند؟

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مسعود ضیایی استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار در پاسخ به این سوال که فرد بهبود یافته از کرونا تا چه زمانی می تواند ناقل باشد، گفت: ویروس کرونا بر حسب شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

او اضافه نمود: به طور معمول افراد باید تا 14 روز بعد از مثبت بودن نتیجه آزمایششان در خصوص ویروس کرونا قرنطینه خانگی داشته باشند؛ چرا که بیماری به وسیله ذرات تنفسی تا 14 روز و به وسیله مدفوع تا 21 روز قابل انتقال است.

ضیایی توضیح داد: در صورتی که فرد با وجود علائم خفیف احتیاج به بستری کردن نداشت و به سرعت بهبود یابد، معمولا یک هفته تا 10 روز بعد از بهبود علائم می تواند به محل کار رود، اما اگر شخصی با علائم بستری شد باید حداقل 14 روز در خانه بماند.

استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر علائم تنفسی، سرفه و تنگی نفس در فردی ادامه دارد، می تواند تا 21 روز این فرد انتقال دهنده بیماری باشد و باید در این مدت استراحت و قرنطینه در خانه را داشته باشد.

ضیایی اظهار کرد: توصیه می گردد افرادی که مدت زمان قرنطینگی آن ها تمام می گردد، حتما به مدت یک هفته تا 10 روز از ماسک استفاده نمایند به خصوص زمانی که به ملاقات بزرگان خانواده یا کسانی که ریز فاکتور دارند، می فرایند حتما آن را جدی بگیرند تا باعث انتقال بیماری نشوند.

تنها زمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را می توان به عنوان افراد بهبود یافته معرفی کرد که حداقل به مدت سه روز تب، مسائل تنفسی اعم از سرفه، تنگی نفس عطسه و هیچ گونه علائمی از از این قبیل در ریه های خود نداشته باشند.

متخصصان نتوانسته اند تا کنون به نتیجه اثبات شده در خصوص اینکه آیا ویروس کرونا می تواند افراد بهبود یافته را مجدد مبتلا سازد یا خیر؟ برسند. با این حال بهترین گزینه این است که به مدت 2 هفته در حالت قرنطینگی بمانید و از خانه خارج نشوید تا بیماری به صورت کامل از بدن شما خارج گردد. متاسفانه بسیاری از افراد بعد از بهبود یافتگی به سرعت از خانه خارج شده و در محل کار حاضر می شوند، اما باید دانست که این کار تنها باعث طولانی تر شده زنجیره انتقال ویروس خواهد شد و می تواند افراد بی گناه دیگر را به کرونا مبتلا سازد.

ماسک های دست دوز را با این روش فراوری کنید/ میوه ای که به تنهایی یک آنتی هیستامین کامل است/ ویروس کرونا؛ چگونه پوست دست را از خشک شدن نجات دهیم؟

لغو بازگشت دانشجویان مقیم سایر کشور ها به ایران/ بیش از 63 شهید سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا

شکست انحصار آمریکا با فراوری فاکتور هشت نوترکیب/ صرفه جویی یک میلیارد دلاری با ساخت داروی سافاکتو AF

کاهش 1500 میلیاردی درآمد بیمارستان ها در بحران کرونا/ فعالیت 117 آزمایشگاه تشخیص کووید 19 در کشور

فراوری انبوه تست های سرولوژیک تشخیص کرونا از هفته آینده/ ساخت ماهانه 900 دستگاه ونتیلاتور برای تنفس بیماران کرونایی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1055

به "ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته چند روز باید در خانه بمانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته چند روز باید در خانه بمانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید